Hyundai Insteroid: šílený koncept z Mnichova, jako z počítačové hry

Mnichovský autosalon 2025
Hyundai Insteroid: šílený koncept z Mnichova, jako z počítačové hry
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Automobilka do Mnichova přivezla i dříve představenou bláznivou studii
  • Tou je ostrý Inster s názvem Hyundai Insteroid, inspirovaný závodními hrami
  • Měli jsme možnost si jej prohlédnout zblízka a osahat

Dostali jsme příležitost se zblízka podívat na nedávno představenou fascinující designovou studii, která přeměňuje skromný Hyundai Inster v agresivní závodní bestii bez kompromisů. Automobilka Hyundai ji totiž přivezla do Mnichova na Autosalon.

Inster na steroidech

Hyundai Insteroid – už samotný název napovídá, o co jde. Tato studie bere základní siluetu oblíbeného malého elektromobilu Hyundai Inster a transformuje ji v něco úplně jiného. Inspirace závodními počítačovými hrami je zde více než zřejmá – žádné limity, žádné kompromisy, jen čistá agresivita a sportovní dravost.

Exteriér: Radikální transformace

Přední partie


Zatímco standardní Inster je poměrně úzké vozidlo, Insteroid se pyšní dramaticky rozšířenými blatníky – na každé straně přibývá dobrých 20 centimetrů. Široká kola s kruhovými otvory a aerodynamickým designem podtrhují závodní charakter vozu.

Inster na steroidech! Hyundai Insteroid jakoby přijel rovnou z počítačové hry.

Přední nárazník je výrazně sportovní s velkým spoilerem a charakteristickým „lízátkem“, které celé auto prodlužuje. Zajímavé je, že typická světla pro Inster zůstala zachována – jeden z mála prvků, které odkazují na původní model. Stejně tak zůstal zachován pruh masky s LED světly rozdělenými na čtvercové segmenty.

Boční pohled


Malá zpětná zrcátka působí téměř jako virtuální, ale ve skutečnosti jsou to klasická zrcátka – jen miniaturní, protože tento speciál nebude jezdit po běžných silnicích. Zajímavým detailem jsou výklenky navazující na kulaté tvary Insteru a skrytá klika s avatarem Insteroidu.

Designová filozofie Hyundai: Podobně jako šachové figurky má každý model Hyundai své specifické určení, ale všechny sdílejí společné designové prvky. U studií jako je Insteroid jsou těmito spojujícími prvky právě avatarské detaily rozesené po celém voze.

Zadní partie


Zadní kola jsou ještě širší než přední s úplně odlišným designem v červeno-oranžovo-bronzové barvě. Zadní blatníky jsou ještě masivnější – přidávají dalších 25 centimetrů k šířce. Výrazný práh spojuje přední a zadní blatníky a dodává vozu agresivní vzhled.

Zadní nárazník opět prodlužuje vůz o dalších přibližně 20 centimetrů. Najdeme zde svítící nápis "Insteroid", pixelové svítící motivy a samozřejmě tažné oko, jak je zvykem u závodních speciálů. Nad vším vévodí obrovské zadní křídlo, které nelze přehlédnout.

Interiér: Závodní kokpit

Vstoupíme-li dovnitř, uvítá nás interiér připomínající spíše závodní speciál než běžné auto. Dominuje mu:

  • Bezpečnostní rám známý ze závodních vozů
  • Skořepinové sedačky s výrazným bočním vedením
  • Sportovní pásy Sparco v barvě ladící s exteriérovými detaily
  • Minimalistický design s nádechem původního Inster
  • Displeje před řidičem a samozřejmě všudypřítomný avatar
  • Pádla pod volantem – pravděpodobně pro regulaci rekuperace
  • Velká ruční brzda a další závodní prvky

Zajímavým detailem je subwoofer připomínající DJ pult, který dodává interiéru futuristický nádech. To je tedy spíše prvek z tuningových srazů, než automobilových závodů.

Budoucnost sportovních elektromobilů

Ačkoli je Insteroid pouze designovou studií, která se nedočká sériové výroby, vyvolává otázku: Nečeká nás snad sportovní verze Inster? Možná Inster N?

Oficiální odpověď z Hyundai je zatím neurčitá – nic takového se prý neplánuje. Přesto by malý, hravý a ostrý elektromobil ve stylu úspěšného Ioniq 5N mohl být zajímavou náhradou za modely jako i20N.

Závěr

Hyundai Insteroid představuje fascinující pohled do světa, kde se designéři nemusí omezovat praktickými požadavky běžného provozu. Je to čistá designová fantazie inspirovaná závodními počítačovými hrami – a výsledek je skutečně úchvatný.

Zatímco na silnicích tento elektrický závodní speciál neuvidíme, jako inspirace pro budoucí sportovní modely Hyundai působí více než přesvědčivě. Kdo ví – možná je to právě první náznak toho, kam se bude sportovní divize Hyundai N ubírat v elektrickém věku.

Co říkáte na tento radikální přístup k designu? Uvítali byste podobně ostrý malý elektromobil v sériové výrobě?

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze