Připravujeme pro vás srovnávací test dvou elektromobilů s cenovkou do 600 tisíc korun, které nedávno dorazily na trh. Jedná se o Citroën ë-C3 a Hyundai Inster, které sice velikostí nejsou přímí konkurenti, ale jejich ceny jsou velmi podobné. Zatímco Citroën ë-C3 je typický zástupce segmentu B, Hyundai Inster se spíše řadí spíše mezi segmenty A a B, resp. na horní hranici segmentu A. Přesto se oba elektromobily snaží nabídnout co nejvíce za co nejdostupnější cenu.
Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 83 kW, 113 koní, točivý moment: 120 Nm |
| Baterie | 48 kWh (44 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km |
| Cena od | 589 000 Kč |
Technické parametry Hyundai Inster POWER 49 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 3 825 × 1 610 × 1 575 mm, 1 418 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 85 kW, 115 koní, točivý moment: 147 Nm |
| Baterie | 49 kWh (46 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 85 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 370 km |
| Cena od | 519 990 Kč |
Citroën ë-C3 se pyšní délkou přes čtyři metry a dokáže pojmout až pět cestujících, čímž se hodí i pro rodinné využití, byť jen pro nenáročné rodiny. Naopak Hyundai Inster je kompaktnější, určený pouze pro čtyři osoby, což ocení spíše městští uživatelé hledající menší a obratnější vůz. Cenově jsou si oba vozy velmi blízké – základní cena Interu Power, tedy v konfiguraci s větší baterií, činí 640 tisíc korun, zatímco ë-C3 stojí 630 tisíc korun. V rámci akční nabídky je však Inster dostupnější, konkrétně za 570 tisíc korun oproti ë-C3, který vyjde na 590 tisíc korun.
Dojede dál Hyundai Inster, nebo Citroën ë-C3?
Pokud jde o dojezd, naopak vede menší Hyundai Inster, protože v testované konfiguraci (základní ECO je levnější než výše uvedená cena) má větší baterii. Zatímco Citroën má využitelných 44 kWh, Hyundai 46 kWh. Navíc má Hyundai Inster i nižší spotřebu, protože v testu Zaostřeno na spotřebu i nyní ve srovnávacím testu s ním jezdíme okolo 15 kWh na 100 km. Testovaný Citroën ë-C3 sice spotřebu neukazuje (novější dodané kusy už by ji měly na palubním počítači mít), ale podle výpočtu z využitých procent baterie, využitelné kapacity baterie a ujetých kilometrů vychází na necelých 20 kWh/100 km. To tedy znamená, že Inster by měl teoreticky ujet mírně přes 300 km, zatímco ë-C3 okolo 220 kilometrů.
Na podrobnější srovnání se můžete těšit v článku i formou videa na našem YouTube kanále. Pokud vás na těchto autech a jejich srovnání něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem. Které z těchto dvou aut se vám líbí více?


