Připravujeme srovnávací test Citroënu ë-C3 a Hyundai Inster

Ptejte se na to, co vás zajímá
7
Připravujeme srovnávací test Citroënu ë-C3 a Hyundai Inster
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Citroën ë-C3 a Hyundai Inster nejsou přímí konkurenti, ale mají podobnou cenu
  • Francouz aktuálně stojí 590 tisíc korun a Korejec vyjde na 570 tisíc korun
  • Pokud vás na těchto autech a jejich srovnání něco zajímá, ptejte se v komentářích

Připravujeme pro vás srovnávací test dvou elektromobilů s cenovkou do 600 tisíc korun, které nedávno dorazily na trh. Jedná se o Citroën ë-C3 a Hyundai Inster, které sice velikostí nejsou přímí konkurenti, ale jejich ceny jsou velmi podobné. Zatímco Citroën ë-C3 je typický zástupce segmentu B, Hyundai Inster se spíše řadí spíše mezi segmenty A a B, resp. na horní hranici segmentu A. Přesto se oba elektromobily snaží nabídnout co nejvíce za co nejdostupnější cenu.

Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 120 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km
Cena od589 000 Kč

Technické parametry Hyundai Inster POWER 49 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 3 825 × 1 610 × 1 575 mm, 1 418 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon85 kW, 115 koní, točivý moment: 147 Nm
Baterie49 kWh (46 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 370 km
Cena od519 990 Kč

Citroën ë-C3 se pyšní délkou přes čtyři metry a dokáže pojmout až pět cestujících, čímž se hodí i pro rodinné využití, byť jen pro nenáročné rodiny. Naopak Hyundai Inster je kompaktnější, určený pouze pro čtyři osoby, což ocení spíše městští uživatelé hledající menší a obratnější vůz. Cenově jsou si oba vozy velmi blízké – základní cena Interu Power, tedy v konfiguraci s větší baterií, činí 640 tisíc korun, zatímco ë-C3 stojí 630 tisíc korun. V rámci akční nabídky je však Inster dostupnější, konkrétně za 570 tisíc korun oproti ë-C3, který vyjde na 590 tisíc korun.

Dojede dál Hyundai Inster, nebo Citroën ë-C3?

Pokud jde o dojezd, naopak vede menší Hyundai Inster, protože v testované konfiguraci (základní ECO je levnější než výše uvedená cena) má větší baterii. Zatímco Citroën má využitelných 44 kWh, Hyundai 46 kWh. Navíc má Hyundai Inster i nižší spotřebu, protože v testu Zaostřeno na spotřebu i nyní ve srovnávacím testu s ním jezdíme okolo 15 kWh na 100 km. Testovaný Citroën ë-C3 sice spotřebu neukazuje (novější dodané kusy už by ji měly na palubním počítači mít), ale podle výpočtu z využitých procent baterie, využitelné kapacity baterie a ujetých kilometrů vychází na necelých 20 kWh/100 km. To tedy znamená, že Inster by měl teoreticky ujet mírně přes 300 km, zatímco ë-C3 okolo 220 kilometrů.


Na podrobnější srovnání se můžete těšit v článku i formou videa na našem YouTube kanále. Pokud vás na těchto autech a jejich srovnání něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem. Které z těchto dvou aut se vám líbí více?

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Obecně mám pocit, že se na C3 šetřilo až moc. Nemohu si pomoct.
Bob Boban
Bob Boban
C3 má tak slabý elektromotor, že musí už tak slabou dynamiku šidit lehkým převodem, což vede k velké spotřebě a nízké maximální rychlosti 130.. Je to škoda, protože kdyby dostala c3 elektromotor z c4, je fajn ev...
Martin Bednarski
Martin Bednarski
Naposledy upraveno: 25. 4. 14:47
Výbavu, vlastnosti a cenu Insteru ve vnějším designu C3... já vím, to už bych chtěl moc.
Jan Liška
Jan Liška
Zajímalo by mě, zda a jak funguje u Insteru funkce Plug&Charge, jestli se kompatibilní nabíječky zobrazují v integrované navigaci, popřípadě jestli je nějaké info o nabíjecích bodech - výkon, cena atd. Děkuji

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze