Je lepší Citroën ë-C3, nebo Hyundai Inster?
test

Je lepší Citroën ë-C3, nebo Hyundai Inster?

Srovnávací test elektromobilů do 600 tisíc korun

Na trhu přibývá levných elektromobilů a nejnovějšími přírůstky v kategorii do 600 tisíc jsou Citroën ë-C3 a Hyundai Inster. Nejsou to úplně přímí konkurenti, ale můžete je pořídit za podobnou cenu. Který z nich je lepší? Nebo který je v čem lepší?

Na trh postupně přichází čím dál více levnějších elektromobilů a nabízejí zajímavé alternativy pro ty, kteří chtějí přejít na elektrický pohon bez toho, aby museli překročit hranici 600 tisíc korun. Dnes se podíváme na dvě aktuální novinky, které si můžete pořídit za podobnou cenu – Citroën ë-C3 a Hyundai Inster. Na první pohled se zdá, že tato auta nejsou přímými konkurenty, ale jejich cena je staví do zajímavého srovnání. Který z nich si tedy zaslouží vaši pozornost?



Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 120 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km
Cena od589 000 Kč

Technické parametry Hyundai Inster POWER 49 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 3 825 × 1 610 × 1 575 mm, 1 418 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon85 kW, 115 koní, točivý moment: 147 Nm
Baterie49 kWh (46 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 370 km
Cena od519 990 Kč

Segmenty a ceny



Začněme srovnáním segmentů. Citroën ë-C3 je typickým zástupcem segmentu B – tedy malým hatchbackem, zatímco Hyundai Inster se pohybuje na pomezí segmentů A a B, tedy je o něco menší, ale stále dostatečně praktický. Cena je jedním z hlavních lákadel obou modelů. Akční cena Hyundai Inster Power s baterií o celkové kapacitě 49 kWh (využitelná je 46 kWh) činí 570 tisíc korun, zatímco Citroën ë-C3 s baterií o celkové kapacitě 48 kWh (využitelné 44 kWh) stojí 590 tisíc korun. Rozdíl 20 tisíc korun tedy hraje ve prospěch Insteru.



Postavili jsme proti sobě dva levné elektromobily Citroën ë-C3 a Hyundai Inster.

Dojezd, spotřeba a baterie



Hyundai Inster nabízí větší dojezd. Díky využitelné kapacitě baterie 46 kWh zvládne na nabití více kilometrů než Citroën ë-C3, jehož baterie má využitelnou kapacitu 44 kWh. Hyundai Inster má navíc nižší spotřebu – v reálném testu dosáhl hodnoty pod 15 kWh na 100 kilometrů podle palubního počítače, zatímco průměrnou spotřebu Citroënu ë-C3 zatím můžeme počítat jen podle spotřebovaných procent, ujetých kilometrů a využitelné kapacity baterie. Takto vychází na necelých 20 kWh/100 km. Palubní počítač totiž u tohoto kusu spotřebu neukazuje, ale dle českého zastoupení Citroënu ji u nově dodaných kusů ukazovat bude. Rozdíl ve spotřebě dle našich zkušeností roste s rychlostí, takže se více projeví na delších dálničních trasách, kde Inster zvládne ujet o poznání více kilometrů na jedno nabití.



interiér Citroënu ë-C3

Prostor a komfort



Co se týče prostornosti, Inster je menší auto, ale jeho vnitřní uspořádání je dobře promyšlené. Při karoserii kratší o 20 cm má dokonce o něco delší rozvor než Citroën ë-C3, což znamená, že na zadních sedadlech je relativně dost místa i pro vyšší cestující. Přesto je potřeba počítat s tím, že Inster je určen pouze pro čtyři cestující. Citroën ë-C3 naproti tomu nabízí širší interiér, což umožňuje přepravu pěti osob. I když třetí pasažér na zadní lavici nebude mít příliš pohodlí, je to praktická výhoda, pokud potřebujete občas přepravit více lidí.

interiér Hyundaie Inster

Zavazadlový prostor

Pro české motoristy je zavazadlový prostor důležitým faktorem. Inster má kufr menší, ale stále dostatečný pro běžné potřeby, zejména při cestování dvoučlenné posádky. Pokud však plánujete přepravu většího množství zavazadel, ë-C3 je jasným vítězem – jeho zavazadlový prostor je prostornější a praktičtější. Do ë-C3 se pohodlně vejdou čtyři kufry, zatímco do Insteru je možné umístit podobný objem zavazadel jen při odstranění roletky nad zavazadlovým prostorem.



Design a jízdní vlastnosti

Design je obecně subjektivní záležitostí. Citroën ë-C3 ale na nás působí elegantně a nabízí lépe propracovaný vzhled boční části. Celkově asi osloví spíše tradičnější zákazníky. Hyundai Inster na druhou stranu přináší futuristický design, což se odráží zejména na zadní části vozu. Co se týče jízdních vlastností, ë-C3 nabízí komfortnější a klidnější jízdu, zatímco Inster je svižnější a zábavnější při dynamické jízdě na okreskách. Maximální rychlost 150 km/h u Insteru je také vyšší než 132 km/h u ë-C3, což může být výhodou při jízdě po dálnici.



Závěr



Který vůz si tedy vybrat? Pokud hledáte elektromobil s nižší spotřebou, větším dojezdem a zábavnějšími jízdními vlastnostmi, Inster je pro vás správnou volbou. Navíc ušetříte 20 tisíc korun díky aktuální akční ceně. Pokud však potřebujete více prostoru pro pět osob, větší zavazadlový prostor a dáváte přednost komfortní jízdě, lepší volbou bude Citroën ë-C3. Musíte se ale smířit s vyšší spotřebou a kratším dojezdem. Každý z těchto modelů má své přednosti, a proto je důležité si před koupí ujasnit, co od elektromobilu očekáváte. Ať už se rozhodnete pro jakýkoli z těchto vozů, oba nabízejí mnohem dospělejší jízdní projev než třeba Dacia Spring a zároveň i relativně dostupnou cenu, která z nich činí ideální kandidáty pro vstup do světa elektromobility.

Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze