Stellantis se spojuje s CATLem, v Evropě vybuduje baterkárnu za 100 miliard korun

1
Stellantis se spojuje s CATLem, v Evropě vybuduje baterkárnu za 100 miliard korun
Fotografie: CATL
  • Baterkárna bude vybudována ve španělské Zaragoze
  • Měla by dosáhnout kapacity až 50 GWh ročně

Společnosti Stellantis a CATL oznámily, že dosáhly dohody o investici až 4,1 miliard eur (cca 103 miliard korun) do vytvoření společného podniku, jehož cílem je vybudovat obrovský evropský závod na výrobu lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií ve španělské Zaragoze. Závod na výrobu baterií má být zcela uhlíkově neutrální. Doplňme, že CATL již v Evropě působí v Maďarsku a Německu.


Výroba v továrně by měla být zahájena do konce roku 2026 a dosáhnout kapacity až 50 GWh ročně, v závislosti na vývoji trhu s elektrickou energií v Evropě a na pokračující podpoře ze strany orgánů ve Španělsku a Evropské unii, jak dodává sám Stellantis. Ve společném podniku přitom mají mít obě firmy 50% podíl.

Společnost Stellantis je odhodlána usilovat o dekarbonizovanou budoucnost a využívat všechny dostupné pokročilé technologie baterií, aby mohla zákazníkům přinášet konkurenceschopné produkty pro elektromobily,“ uvedl předseda představenstva společnosti Stellantis John Elkann. „Tento důležitý společný podnik s naším partnerem CATL přinese inovativní výrobu baterií do výrobního závodu, který je již nyní lídrem v oblasti čisté a obnovitelné energie, a pomůže tak prosazovat 360stupňový udržitelný přístup. Chci poděkovat všem zúčastněným stranám, které se podílely na uskutečnění dnešního oznámení, včetně španělských úřadů za jejich trvalou podporu.

Společný podnik posunul naši spolupráci se společností Stellantis do nových výšin a já věřím, že naše špičková technologie baterií a vynikající provozní know-how v kombinaci s desetiletými zkušenostmi společnosti Stellantis s provozováním podniku na místní úrovni v Zaragoze zajistí velký úspěch v tomto odvětví,“ dodal Robin Zeng, předseda představenstva a generální ředitel společnosti CATL.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: včera 14:30
Do Španělska, patrně díky možnosti výroby ele. ze slunce a docela levné pracovní síle, jde hodně investic v posledních letech v oblasti automotive. Však VW a Škoda tam taky bude vyrábet Epiq a ID.2, pokud se nepletu. A rovněž, myslím si, tam musí vynaložit peníze na stavbu nějaké baterkárky, pro ně? Ne? :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze