Stellantis v říjnu loňského roku koupil 21% podíl v čínské automobilce Leapmotor za 1,5 miliardy eur (38 miliard korun) a obě strany se podle Automotive News Europe rozhodly tohoto spojení využít. Podle dosud neoficiálních informací umožní Stellantis montáž elektrického miniautomobilu Leap T03 formou skládání částečně smontovaných stavebnic SKD (Semi Knocked Down). Vybrána prý byla továrna v polských Tychách, kde po dubnovém ukončení produkce Fiatu 500 zbyde volná kapacita. Mmch, tuto továrnu si Husákovy děti dobře pamatují pod názvem FSM jako místo, odkud vyjížděly legendární maluchy, neboli malé, dvouválcové Fiaty 126P. Pětidveřový miniautomobil T03, který se ani příliš nesnaží skrývat svou inspiraci Smartem ForFour, už se v Evropě úspěšně prodává.
Výroba přímo v EU, která by měla začít už počátkem druhého letošního kvartálu, však dá výrobci mnohem větší prostor k cenové válce a především k vyhnutí se chystaným celním bariérám. Tím záměry Stellantisu nekončí; jeho šéf se nechal slyšet, se chystá produkovat levné elektromobily s čínskou technikou v Evropě i Americe, případně i v dalších regionech.
Doufam ze cena v roce 2024 bude nizsi. Ono to ma i radar i nekolik kamer. Ale to co vyjede z FSA muze mit i jine udaje. Snad jeste lepsi.
Doplneno: Ne web instadrive spekuluji 22000EUR zaklad za auto z FSA