Čína má nový recept na evropské celní bariéry. Pomůže jí Stellantis

4
Čína má nový recept na evropské celní bariéry. Pomůže jí Stellantis
Fotografie: Leap Motor
  • Čínský Leapmotor začne vyrábět své elektromobily přímo v evropské továrně Stellantisu
  • Půjde jen o konečnou montáž částečně zkompletovaných stavebnic SKD
  • Na vyhnutí se eurounijním clům to ale stačit bude

Stellantis v říjnu loňského roku koupil 21% podíl v čínské automobilce Leapmotor za 1,5 miliardy eur (38 miliard korun) a obě strany se podle Automotive News Europe rozhodly tohoto spojení využít. Podle dosud neoficiálních informací umožní Stellantis montáž elektrického miniautomobilu Leap T03 formou skládání částečně smontovaných stavebnic SKD (Semi Knocked Down). Vybrána prý byla továrna v polských Tychách, kde po dubnovém ukončení produkce Fiatu 500 zbyde volná kapacita. Mmch, tuto továrnu si Husákovy děti dobře pamatují pod názvem FSM jako místo, odkud vyjížděly legendární maluchy, neboli malé, dvouválcové Fiaty 126P. Pětidveřový miniautomobil T03, který se ani příliš nesnaží skrývat svou inspiraci Smartem ForFour, už se v Evropě úspěšně prodává.

Výroba přímo v EU, která by měla začít už počátkem druhého letošního kvartálu, však dá výrobci mnohem větší prostor k cenové válce a především k vyhnutí se chystaným celním bariérám. Tím záměry Stellantisu nekončí; jeho šéf se nechal slyšet, se chystá produkovat levné elektromobily s čínskou technikou v Evropě i Americe, případně i v dalších regionech.

Diskuze ke článku
Milos matej
Milos matej
Naposledy upraveno: 25. 3. 13:55
Předpokládám ještě nižší cenu. Konkurence jako Dongfeng a jeho Nammi 01 již potvrdila cenu od 18,900 EUR (prodej Léto/2024) a nova Dacie Spring se spekuluje od 17500 EUR (UK) do 20000 EUR. Karty také mohou zamíchat ta avizovaná cla na čínské EV. Jen mi nejde do hlavy ta logika: EU zavede clo aby ochránila evropské automobilky a Stelantis na tom bude vydělávat montáží čínských skládaček v Polsku.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 26. 3. 07:30
Jsem hodně zvědavý, jak typický český zákazník, který nakupuje auta v průměrné ceně 250 tis. Kč, bude trhat rekordy v prodejích u de facto čínských aut, zda se na to vrhnou jako na Citigo. Podle mě ne, například prodeje Dacie Spring jsou dost zoufalé, ale výkon a dojezd je výrazně menší než u T03.
den
den
Naposledy upraveno: 25. 3. 09:59
Nasel jsem clanek od "auto motor sport" z roku 2022 o tomto aute. V tom clanku ma lepsi parametry nez ve Wikipedii. 36.5(43)kWh, 44kW nabijeni , 280km, 80kW, 130kmh max. Cca 26000 EUR ve Francii za importovany vuz.
Doufam ze cena v roce 2024 bude nizsi. Ono to ma i radar i nekolik kamer. Ale to co vyjede z FSA muze mit i jine udaje. Snad jeste lepsi.

Doplneno: Ne web instadrive spekuluji 22000EUR zaklad za auto z FSA

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze