Leapmotor v Mnichově představil světovou premiéru
Čínská automobilka Leapmotor z Chang-čou v provincii Če-ťiang letos v prosinci oslaví deset let od založení a v listopadu osm let od zahájení výroby prvního modelu. V roce 2023 do ní majetkově vstoupil Stellantis a ihned začal plánovat expanzi na evropský trh, která vyústila v neúspěšný pokus zahájit výrobu v polském závodě FCA v Tychách. Napodruhé se zřejmě povede rozjet produkci v Zaragoze, odkud bude vyjíždět model, který oslavil na letošním mnichovském autosalonu světovou premiéru: kompaktní hatchback Leapmotor B05, na mimoevropských trzích nabízený pod názvem Leapmotor Lafa 5.




Moderní hatchback Leapmotor B05, o kterém automobilka kromě rozměrů a hromady superlativů bohužel neprozradila téměř nic, by se měl dostat na evropský trh v půlce příštího roku a přesvědčit by měl moderní technikou, zadním pohonem, výběrem dvou baterií a designovou specialitou v podobě bezrámových dveří se zapuštěnými klikami. Hatchback s designem, který se zjevně učil u evropské konkurence, dlouhý 4,43 m, chce zaujmout také nadstandardní šířkou 1,88 m a rychlým nabíjením příkonem až 168 kW.
Druhou premiérou, tentokrát evropskou, je rovněž kompaktní SUV Leapmotor B10 s obdobnými technickými parametry, avšak poněkud delší (4,52 m), širší i vyšší. O něm jsme se toho dozvěděli trochu více. Nabídne dvě kapacity baterie 56,2 a 67,1 kWh s WLTP dojezdem 361 a 434 km. Jediný motor v nabídce vyvíjí 218 k a 240 Nm, pětimístné auto zrychlí z klidu na 100 km/h za 8 sekund a stačí k dosažení 170 km/h. Stejně rychlé nabíjení naplní baterii (bohužel není upřesněno, kterou) z 30 na 80 % SoC za 20 minut.











Model spočívá na platformě LEAP 3.5 a operačním systému LEAP OS 4.0 Plus, přinášejícím obvyklé funkce na centrální displej s úhlopříčkou 14,6". Z poněkud méně obvyklých technikálií jsme se dozvěděli, že veškerá palubní kabeláž je nejkratší na světě, protože měří pouhých 996 m. K mání budou dvě výbavové linie, přičemž Life nabízí panoramatickou střechu, 18" litá kola, panoramatické kamery kolem auta a kompletní ADAS. Vyšší linie Design přidává koženkové čalounění, ambientní osvětlení, elektricky nastavitelná či vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla. Zde už známe i první cenu ve výši 29 900 eur (728 tisíc korun) s možností místních úprav.