😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Stellantis zastavuje výrobu Leapmotoru v Polsku, na vině je pravděpodobně politika

Stellantis zastavuje výrobu Leapmotoru v Polsku, na vině je pravděpodobně politika
Fotografie: Stellantis
  • Stellantis údajně už 31. března zastavil výrobu elektromobilu Leapmotor T03 v Polsku
  • Důvodem může být postoj Polska k čínským elektromobilům, když země podpořila zavedení cel na čínské vozy
  • Leapmotor hledá nové výrobní místo, ve hře je nyní hlavně Španělsko

Podle zprávy, se kterou jako první přišly prestižní francouzské hospodářské noviny Les Échos, Stellantis již od 31. března v Polsku nevyrábí model Leapmotor T03. Důvod pro zastavení výroby sice deník neuvedl, ale je velmi pravděpodobné, že za rozhodnutím ukončení výroby v závodě Tychy stojí postoj Polska, které vyjádřilo podporu pro cla na čínské elektromobily dovážené do Evropy.


Zatímco společnost zůstává plně zapojena do uvádění vozidel Leapmotor v Evropě, v tuto chvíli vyhodnocuje různé možnosti výroby,“ měl uvést zástupce automobilky pro agenturu Reuters. Spekulace se přitom nepřekvapivě stočily ke Španělsku, o němž už se ve spojitosti s Leapmotorem mluví déle.

Připomeňme, že Leapmotor International, který se stal 15. značkou v portfoliu Stellantisu, když doplnil Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancii, DS Automobiles, Alfu Romeo a Maserati, hledá v Evropě další výrobní místo (pro model B10) už pěkných pár měsíců a nejdříve se mluvilo i o našich polských a slovenských sousedech. Poláci se ovšem museli s velkou investicí rozloučit, neboť realizace továrny narazila na nedoporučení čínské vlády směřující k tamějším automobilkám, podle nějž by měly zastavit veškeré investiční záměry v eurounijních zemích, které hlasovaly pro zvýšená cla na čínské elektromobily, případně se zdržely hlasování. A své investice naopak přesměrovat do států, které byly proti. A jak se zdá, těmito doporučeními se značka řídí velmi striktně, když ukončuje i výrobu v továrně v Tychách.

Pro Španělsko hovoří i to, že španělský ministr hospodářství Carlos Cuerpo vyzval Evropskou komisi k pokračování v jednáních s Čínou s cílem najít kompromisní řešení a vyhnout se obchodní válce, stejně jako slova španělského premiéra Pedra Sáncheze, jenž vyjádřil obavy z možných negativních dopadů obchodní války na španělské exportéry a apeloval na Evropskou unii, aby přehodnotila zavedení cel na čínské elektromobily.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze