Jen týden po sobě se ozvaly světu značky Polestar a Chevrolet, že i ony umějí stavět elektromobily s opravdu dlouhým dojezdem. Nejdříve Chevrolet, a o sedm dní později i Polestar totiž předvedly doslova neuvěřitelné výkony při testech reálného dojezdu na jediné nabití. Polestar pak rovnou učinil nový zápis do Guinessovy knihy rekordů, protože překonal dosavadní oficiální rekord dojezdu sériového SUV na jediné nabití. Ten totiž držel od loňska s hodnotou 916,55 km Ford Mustang Mach-E, držitel i řady dalších ekonomických rekordů, aktuálně jej překonal Polestar 3 Long range Single motor, který na jediné nabití překonal 935,44 km. Jen pro zajíimavost, je to o plných 229 km více oproti udávanému WLTP dojezdu. A dosažená spotřeba 12,1 kWh/km podsekává oficiální hodnotu 17,6 kWh/km také o pěkný kus.





Jednalo se o zcela sériový vůz na produkčních pneumatikách v běžném silničním provozu a v tempu, slučitelném s okolním provozem. A to včetně dálnic a jednosměrek. Jízda trvala 22 hodin 57 minut a za volantem se vždy po třech hodinách střídali tři profesionálové v oboru úsporného řízení Sam Clarke, Kevin Booker a Richard Parker. Polestar pokračoval v jízdě ještě 12,8 km poté, co ukázal nulový dojezd, a k nabíječce ještě dojel vlastní silou. To znamená, že při ukončení pokusu nebyla dosud baterie zcela prázdná. Pro plné docenění hodnoty pokusu je třeba dodat, že Polestar 3 v této konfiguraci váží 2,4 tuny, zejména kvůli baterii 107 kWh, která mu ovšem zároveň umožnila dosažení tohoto čísla.
Rekordní jízda Volkswagenu ID.7. Na plně nabitou baterii ujel 941 kmZa trochu odlišných podmínek vznikl o týden dříve rekord Chevroletu Silverado EV. I tady šlo o zcela sériové auto, ovšem s mírnými úpravami víceméně v mezích silničních předpisů. Stěrače byly zaparkovány v co nejnižší poloze, pneumatiky přihuštěny na maximální přípustný tlak, poupravena byla geometrie kol a z auta zmizelo rezervní kolo, což by se možná případné policejní hlídce nemuselo líbit. Jenže té se rekordmani nemuseli bát, protože jezdili pořád dokola v uzavřeném areálu. Jízda toho měla s reálným provozem společného méně, protože se celá odehrála v rychlostech mezi 32 až 40 km/h, kdy je elektromobil nejúčinnější. Za volantem také neseděli profesionální spořiči, ale členové konstrukčního týmu, který Silverado EV vytvořil.




Jezdilo se za typických letních teplot, aby se baterie udržovala v co nejlepší tepelné kondici, s vypnutou klimatizací a vždy s jediným člověkem na palubě. Výsledkem celkem 7 dní trvajícího pokusu je neuvěřitelných 1 704,25 km na jediné nabití standardní baterie o kapacitě 205 kWh. To je více než dvojnásobek udávaného dojezdu podle EPA a také výrazné překonání měsíc starého, absolutního světového rekordu v dojezdu sériového elektromobilu, který drží Lucid Air s hodnotou 1 205 km. Jenže v případě Lucidu šlo o oficiální zápis, navíc konaný za trochu odlišných podmínek. I tak je ovšem možno konstatovat, že ke strachu z dojezdu elektromobilů už nebude moc reálných důvodů.