Polestar oznámil, že jako první automobilka na světě zavádí do svého modelu Polestar 4 novou funkci Google Maps Live Lane Guidance, která řidičům zobrazí přesné rozložení jízdních pruhů přímo na 10,2palcovém displeji před volantem.
Systém využívá umělou inteligenci a kameru vozu ke zjištění, v jakém pruhu se vozidlo nachází, a následně zobrazuje doporučené pruhy podle trasy. V kombinaci s vizuálními i zvukovými pokyny pomáhá tato funkce snížit stres při jízdě po dálnicích a v hustém provozu – řidič totiž díky ní přesně ví, kdy a kam se zařadit.
Sid Odedra, šéf oddělení UI/UX ve společnosti Polestar, říká: „Během uplynulých pěti let přinesla spolupráce Polestaru s Googlem řadu nových funkcí pro naše zákazníky. Funkce živého navádění do jízdních pruhů navazuje na naši strategii zaměřenou na řidiče – snižuje stres při řízení a zvyšuje bezpečnost tím, že eliminuje obavy z minutých sjezdů nebo nutnosti měnit pruh na poslední chvíli.“
Nová navigace se nejprve objeví v USA a Švédsku, přičemž další trhy a typy silnic přibudou později. Funkce bude v každém případě distribuována formou bezdrátové aktualizace (OTA).
Andrew Foster, ředitel produktového managementu Google Map, dodává: „Polestar je naším blízkým partnerem od roku 2020, kdy byl uveden model Polestar 2 jako první vůz s integrovaným infotainmentem Google. Nyní bude Polestar 4 prvním vozem, který integruje naše průlomové živé navádění do pruhů, což řidičům umožní jezdit s ještě větší jistotou a nastaví nový standard navigace v celém automobilovém průmyslu.“
Nejrychlejší Polestar vůbec
Polestar 4 se přitom pyšní titulem nejrychlejšího sériového modelu značky. Přestože pod kapotou ukrývá „jen“ 544 koní – tedy o něco méně než plug-in hybridní Polestar 1 – sprint na stovku zvládne za působivých 3,8 s, čímž svého staršího sourozence překonává o čtyři desetiny. Elektromobil nabídne také baterii o kapacitě až 102 kWh, přičemž verze s pohonem zadních kol zaujme dojezdem až 600 km dle WLTP, čtyřkolka pak 560 km díky chytrému odpojování předního motoru. Nabíjení následně probíhá výkonem až 200 kW DC, případně 22 kW AC, nechybí ani funkce V2L, tepelné čerpadlo nebo předehřev baterie. Dodejme, že v médiích vůz vzbudil velký ohlas i kvůli tomu, že nemá zadní okno, jak můžete vidět i v galerii níže.





Polestar 4 RWD Long Range
| Rozměry | 4 839 × 2 139 × 1 544 mm, ? kg |
|---|---|
| Výkon | 200 kW |
| Baterie | 102 kWh, CCS Combo, Mennekes |
| Dojezd | 600 km (WLTP) |
