Rekordní jízda Volkswagenu ID.7. Na plně nabitou baterii ujel 941 km

9
Rekordní jízda Volkswagenu ID.7. Na plně nabitou baterii ujel 941 km
Fotografie: Volkswagen
  • Průměrná rychlost během testu činila pouze 29 km/h
  • Volkswagen chtěl poukázat na vysokou efektivitu svého modelu
  • Test dojezdu trval celkem 33 hodin a 15 minut

Porce 941 kilometrů. Tak daleko ujel Volkswagen ID.7 Pro S na plně nabitou baterii v rámci pokusu o rekord. Taková porce je téměř o třetinu větší, než uvádí standard WLTP. Jenže tato rekordní jízda, o které informuje insideevs.de, proběhla za podmínek, které s reálným provozem nemají mnoho společného. Test dojezdu proběhl na známém vysokorychlostním závodišti v jihoitalském Nardò. Místo toho, aby zde ID.7 otestoval dojezd při nejvyšší maximální rychlosti, ale test konal za podmínek, které obsahovaly průměrnou rychlost pouze 29 km/h. To dle Volkswagenu odpovídá průměrné rychlosti v ranní špičce ve velkých městech. Není proto divu, že takovým tempem se povedlo zajet vzdálenost, o které může většina výrobců elektroaut zatím jen snít.

„Rekordní jízda“ trvala podle dostupných informací 33 hodin a 15 minut. Při průměrné rychlosti 29 km/h by ale vůz musel ujet 964 km, takže výsledný rozdíl v nájezdu lze pravděpodobně vysvětlit pouze požadovanými změnami na řidiče. Za celou dobu testu se totiž za volantem ID.7 Pro S vystřídaly hned čtyři osoby. Jak tento pokus ukazuje, německý výrobce chtěl co nejvíce prozkoumat maximální efektivitu modelu ID.7. Venkovní teplota v době testu činila 5 až 15 stupňů, díky čemuž nebyla úplně optimální. Vůz, který se testu zúčastnil, byl v naprosto sériové podobě. V jeho útrobách se tak stále nacházela baterie s čistou kapacitou 86 kWh a vůz poháněl jeden elektromotor s permanentními magnety a výkonem 210 kW. I když se pak hodnota 941 km nedá považovat za reálně dosažitelnou, Volkswagen ukázal, že jeho největší elektromobil v nabídce umí být stejně úsporný, jako třeba Mercedes-Benz EQS.

Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm
Baterie91 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 709 km
Cena od1 578 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
To jsou testy. 🤦🏻‍♂️
Vazne nekoho zajima, ze muze v ranni spicce krouzit po meste cricitkou celych 941km.
Jen aby mu ta ranni spicka tak dlouho vydrzela.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Účel to splnilo. Máme článek, co obletěl svět. :-D A rozvířil diskuze ohledně EV.
Marek M.
Marek M.
Nechcete v redakci udělat podobný test (rekord) dojezdu jak jste dělali s tím EQS?
Miroslav Ryba
Např. průměrná rychlost hlavního vozidla Městské policie Tábor je 24 až 28 km/h. Průměr několika měsíců. Teď si vemte co na takové rychlosti říká moderní spalovací motor a co EV. Prostě je to celkem jasné, v čí prospěch takový provoz je.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze