😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Rekordní jízda Volkswagenu ID.7. Na plně nabitou baterii ujel 941 km

11
Rekordní jízda Volkswagenu ID.7. Na plně nabitou baterii ujel 941 km
Fotografie: Volkswagen
  • Průměrná rychlost během testu činila pouze 29 km/h
  • Volkswagen chtěl poukázat na vysokou efektivitu svého modelu
  • Test dojezdu trval celkem 33 hodin a 15 minut

Porce 941 kilometrů. Tak daleko ujel Volkswagen ID.7 Pro S na plně nabitou baterii v rámci pokusu o rekord. Taková porce je téměř o třetinu větší, než uvádí standard WLTP. Jenže tato rekordní jízda, o které informuje insideevs.de, proběhla za podmínek, které s reálným provozem nemají mnoho společného. Test dojezdu proběhl na známém vysokorychlostním závodišti v jihoitalském Nardò. Místo toho, aby zde ID.7 otestoval dojezd při nejvyšší maximální rychlosti, ale test konal za podmínek, které obsahovaly průměrnou rychlost pouze 29 km/h. To dle Volkswagenu odpovídá průměrné rychlosti v ranní špičce ve velkých městech. Není proto divu, že takovým tempem se povedlo zajet vzdálenost, o které může většina výrobců elektroaut zatím jen snít.

„Rekordní jízda“ trvala podle dostupných informací 33 hodin a 15 minut. Při průměrné rychlosti 29 km/h by ale vůz musel ujet 964 km, takže výsledný rozdíl v nájezdu lze pravděpodobně vysvětlit pouze požadovanými změnami na řidiče. Za celou dobu testu se totiž za volantem ID.7 Pro S vystřídaly hned čtyři osoby. Jak tento pokus ukazuje, německý výrobce chtěl co nejvíce prozkoumat maximální efektivitu modelu ID.7. Venkovní teplota v době testu činila 5 až 15 stupňů, díky čemuž nebyla úplně optimální. Vůz, který se testu zúčastnil, byl v naprosto sériové podobě. V jeho útrobách se tak stále nacházela baterie s čistou kapacitou 86 kWh a vůz poháněl jeden elektromotor s permanentními magnety a výkonem 210 kW. I když se pak hodnota 941 km nedá považovat za reálně dosažitelnou, Volkswagen ukázal, že jeho největší elektromobil v nabídce umí být stejně úsporný, jako třeba Mercedes-Benz EQS.

Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm
Baterie91 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 709 km
Cena od1 518 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
To jsou testy. 🤦🏻‍♂️
Vazne nekoho zajima, ze muze v ranni spicce krouzit po meste cricitkou celych 941km.
Jen aby mu ta ranni spicka tak dlouho vydrzela.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Účel to splnilo. Máme článek, co obletěl svět. :-D A rozvířil diskuze ohledně EV.
Marek M.
Marek M.
Nechcete v redakci udělat podobný test (rekord) dojezdu jak jste dělali s tím EQS?
Miroslav Ryba
Miroslav Ryba
Např. průměrná rychlost hlavního vozidla Městské policie Tábor je 24 až 28 km/h. Průměr několika měsíců. Teď si vemte co na takové rychlosti říká moderní spalovací motor a co EV. Prostě je to celkem jasné, v čí prospěch takový provoz je.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze