Mercedes-Benz EQS – test
Jsou auta prémiová, luxusní a pak je věhlasná S-Classe od Mercedesu. A EQS má být tou pověstnou S-Classe mezi elektromobily. A musím říct, že Mercedes skutečně neponechal nic náhodě a svůj první elektromobil na nové čistě elektrické platformě EVA napěchoval tím nejlepším, co si dnes dokážete představit. Má třeba ohromný dojezd 780 kilometrů, ultrarychlé nabíjení, luxusní interiér s nejmodernějšími technologiemi včetně obřího Hypercscreenu nebo třeba světla s rozlišením 2,6 Mpx. Dnes to tedy bude skutečně výživné, tak pojďme rovnou na to.
Mercedes-Benz EQS 450+
Rozměry | 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg |
---|---|
Výkon | 245 kW |
Baterie | 112 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 733 km (WLTP) |
Kde se vzalo EQS?
Mercedes EQS je pro automobilku přelomovým autem, které naplno zahajuje elektrickou ofenzivu značky. Zatímco všechny dřívější elektromobily, jako je například EQC nebo EQA, vycházely ze standardních spalovacích modelů na běžných platformách, EQS je přelomový, protože jako první je postavený na nové čistě elektrické platformě EVA. Ta je určena pro luxusní a větší modely, kromě EQS na ní vyjíždí také EQS SUV a menší dvojice EQE a EQE SUV.
A vzhledem k tomu, že jde o zcela novou platformu navrženou od začátku pro elektromobily, nemusí se Mercedes zatěžovat minulostí. Od začátku byla prioritou efektivita a dlouhý dojezd, což má jít ruku v ruce s ultimátním komfortem a technologiemi, na které jsme u Mercedesu zvyklí.
Design: aerodynamická kapka
EQS má být elektrickým ekvivalentem k tradiční třídě S. Ta auta ale nemohou být rozdílnější. Aerodynamická kapkovitá karoserie liftbacku se splývavou zádí a v rozích posazenými koly je v přímém kontrastu s tradičními tvary dvouprostorové limuzíny, jakou je S. EQS má také rekordně nízký aerodynamický součinitel odporu 0,20, což je rekord mezi sériově vyráběnými auty (nepočítáme-li Lightyear 0).
Příchod nových časů reprezentuje také zcela nová maska se skleněným vzhledem s dekorem malých hvězdiček a svítícím LED páskem na přídi nebo zadní světlomety s designem spirály uvnitř, spojené opět LED linkou. EQS nádherně skloubilo futurismus, eleganci a luxus. Eleganci autu dodávají elektricky zasouvací kliky dveří, luxus pak můžete podtrhnout dvoubarevnou verzí s odlišně lakovanou horní části karoserie, ale i v „základu“ vypadá EQS honosně.
Mercedes EQS sice vypadá kompaktněji než standardní třída S, ke které má být EQS elektrickým ekvivalentem, ale je to jen iluze, která je způsobena sportovněji tvarovanými proporcemi karoserie typu liftback. Ve skutečnosti je to pořádný kus auta, ostatně délka karoserie je přes 5,2 m, šířka bez zrcátek 1,93 m a výška 1,5 m. Vnější rozměry tedy opravdu odpovídají třídě S. Zatímco vzadu nabídne EQS zavazadlový prostor se solidním objemem 610 litrů, ke kterému je navíc díky otevíratelným celým zadním dveřím výborný přístup, vepředu není nic. Ano, EQS skutečně ani přes čistě elektrickou platformu a relativně velkou příď nemá přední kufr, tedy „frunk“. Proč?
Například je zde velmi účinný vzduchový HEPA filtr, který čistí vzduch, jenž jde do kabiny, a další elektronika. Nicméně víme, že například Tesly s HEPA filtry přední kufr mají, stejně tak je umí například konkurenční Porsche nebo Audi. Absence předního kufru je určitě vadou na kráse, protože ze zkušeností víme, že není příjemné, když z plného zavazadlového prostoru musíte vyndávat nabíjecí kabely. Občas si také do předního kufru chcete uložit věci, které by mohly ten hlavní zašpinit. Alespoň malý prostor vpředu, právě na kabely, by se tedy určitě hodil.
Zajímavé je, že kapotu uživatel ani nemůže otevírat. Dělá to pouze odborný personál v autorizovaném servisu – například při výměně vzduchového filtru. Pokud uživatel vozu potřebuje dolít kapalinu do ostřikovače, slouží k tomu servisní klapka na levém předním blatníku.
Verze, technika a výbava: od zadokolky až po AMG
Mercedes nabízí EQS v neobvykle široké škále variant, ze kterých si vybere asi každý, jejich přehledné srovnání najdete v tabulce níže. Základem je zadokolka s označením 450+. Ta má ze všech verzí zdaleka nejdelší dojezd 733 kilometrů dle WLTP a právě s touto verzí se nám podařilo v běžném provozu a rychlostmi ujet v Česku přes 850 kilometrů na jedno nabití. Mimochodem tato verze má delší papírový dojezd než srovnatelná spalovací třída S. Tolik k nedostatečnému dojezdu elektromobilů…
Další čtyři verze už mají pohon všech kol a jejich dojezd se pohybuje od 667 kilometrů až po 562 kilometrů u nejostřejší verze AMG 53 4MATIC+ a liší se výkonem. V Evropě nejoblíbenější verzí je údajně model 580 4MATIC. Zajímavostí je, že Mercedes už nenabízí základní verzi s mírně menší baterií, jako tomu bylo při startech prodejů. Všech pět verzí tak má obří akumulátor s kapacitou 112 kWh (z toho 108 kWh je využitelných).
Vrcholem nabídky pro všechny, kteří chtějí ultimátní luxus a technologie skloubené se sportovními zážitky, se pak stane verze AMG 53, která na stovku vystřelí za 3,8 vteřiny. Ti nejnáročnější pak mohou sáhnout po paketu AMG Dynamic Plus. Ten sice stojí 129 518 Kč, ovšem v rámci EQS 53 4Matic+ přináší patřičně víc muziky. Výkon tohoto luxusního elektromobilu se díky němu vyšplhá na 761 koní a 1 020 Nm. Nechybí ani jízdní režim Race Start s funkcí boost.
Mercedes EQS AMG je luxusní a nekompromisně výkonný
Současně se posune nejvyšší maximální rychlost z 220 na 250 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h bude otázkou 3,4 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychleji než u standardního provedení. A kdo by snad s EQS 53 4Matic+ chtěl závodit a často prohánět na okreskách silné benzinové supersporty, tomu se budou hodit výkonné karbon-keramické brzdy s většími kotouči. Za ně ale budete muset dát dalších skoro 136 tisíc Kč.
VARIANTA EQS | 450+ | 450 4MATIC | 500 4MATIC | 580 4MATIC | AMG 53 4MATIC+ |
---|---|---|---|---|---|
Pohon | zadní kola | 4×4 | 4×4 | 4×4 | 4×4 |
Výkon (kW) | 245 | 265 | 330 | 385 | 484 |
Maximální rychlost (km/h) | 210 | 220 | 220 | 220 | 220 až 250 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 6,2 | 5,6 | 4,8 | 4,3 | 3,8 |
Baterie | 112 kWh (108 kWh využitelných) | 112 kWh (108 kWh využitelných) | 112 kWh (108 kWh využitelných) | 112 kWh (108 kWh využitelných) | 112 kWh (108 kWh využitelných) |
Dojezd km (WLTP) | 733 | 667 | 667 | 664 | 562 |
Pokud bychom měli projít veškerou výbavu nového EQS, vydalo by to na několik stran textu. EQS je technologický skvost, do kterého Mercedes přináší to nejlepší, co dnes v autoprůmyslu můžete najít. Zajímavostí je například aktivní řízení zadní nápravy, která se dokáže natočit až o 10 stupňů, a výrazně tak zjednodušit manévrování s takto velkým autem. Poloměr otáčení je pak skvělých 10,9 metru. A v praxi je to skutečně znát a příplatek 40 tisíc Kč jednoznačně doporučuji. Základní natáčení je pak o 4,5 stupně, i zde je rozdíl znát.
Nechybí také digitální matrix světla s rozlišením 2,8 Mpx a funkcí promítání informací na vozovku. K dispozici je i head-up displej s rozšířenou realitou nebo fascinující Hyperscreen, za který zaplatíte čtvrt milionu korun. Za ně dostanete skleněnou přístrojovou desku se třemi displeji včetně jednoho před spolujezdcem a obrovského hlavního, navíc zakřiveného. Autentifikace řidiče mimochodem probíhá přes otisk prstu. A v Německu je v prodeji EQS se speciálním volantem s aktivací autonomního módu. Na německých dálnicích totiž umí EQS jezdit zcela samo v autonomním módu úrovně tři, vy tedy nemusíte vůbec držet volat ani se věnovat řízení.
Samozřejmostí jsou pak veškeré prvky komfortní výbavy, jako jsou masážní a odvětrávané sedačky, parfémování interiéru, ambientní osvětlení a špičková výbava jde přenést i na zadní sedadla. Tam můžete mít také masážní sedadla, displej pro ovládání multimédií či interiéru na sklápěcí středové opěrce nebo dvojici displejů přichycených na opěradla předních sedadel. A je jasné, že na všechny 4 sedadla si lze dát měkoučké polštářky, abyste se cítili jako v nebi, vaše uši pak potěší skvostný audiosystém Burmester.
Jediné, co EQS zůstává zapovězeno, je luxusní čtyřmístná úprava se dvěma velkými polohovatelnými zadními křesly jako u prodloužené verze klasické třídy S. Vzhledem k tomu, že EQS si v prodloužené verzi koupit nelze, zůstane tato konfigurace, alespoň zatím, výsadou spalovacího modelu.
Interiér: luxusní sci-fi
Když chci vstoupit do auta, stačí vzít za kliku, ty se automaticky otevřou samy, protože mají elektrický pohon. Stejně tak po usednutí za volant se dveře samy zavřou. Takto mohou být ovládané všechny dveře a k otevření stačí buď vzít za kliku, nebo zvolit otevření na displeji infotainmentu. Už to dává tušit, jak exkluzivním náčiním nové EQS je. A nejde jen o komfortní otevírání, ale auto zároveň díky senzorům vyhodnocuje, zda je bezpečné je otevřít, abyste je neotevřeli třeba někomu do cesty.
Interiér je pak krásnou kombinací luxusu, exkluzivity, ale zároveň i moderních technologií a trochu i poutě, chcete-li. Mercedes pak přináší dle očekávání pestrou paletu čalounění a stylů interiérů. Ten tak můžete mít s černými, béžovými či bílými sedadly. K dispozici je i řada Manufaktur s mnoha dalšími barvami, která je kombinována s ozdobnými prvky z matného dřeva s otevřenými póry. Za takovou výbavu si ale pak připlatíte přes 300 tisíc korun. Ale můžete mít samozřejmě také sportovní sedadla, ta ortopedická nebo karbonové dekory. Zajímavé je, že Mercedes nenabízí veganský interiér a vždy dostanete kožený. Že by šli ve Stuttgartu proti proudu?
Každopádně nejvíce exkluzivně vypadá zřejmě interiér v kombinaci bílé s tmavě modrou. Díky panoramatické střeše je interiér nádherně prosvětlený a ještě více v něm vynikne všudypřítomné ambientní osvětlení, které může být velmi silné a hrát různými barvami. Mercedes ho tradičně „cpe“, kam to jde, svítit vám tak můžou i výdechy klimatizace. Pro ty, co takové kolotoče, nemají rádi, lze vše nebo individuálně ztlumit či zcela vypnout.
Pokud chcete interiéru dodat futurismus, za čtvrt milionu si pořiďte 56palcový Hypercscreen se třemi displeji, i základní varianta se středním displejem táhnoucím se elegantně ze středového tunelu ale vypadá dobře, dokonce luxusněji. Ale o dost méně sci-fi.
U EQS, stejně jako u klasického S, je velmi důležitá i zadní řada sedadel. Je zde totiž dost velká šance, že se na nich bude vozit i sám majitel auta. Ta nabízí velmi pohodlná polohovatelná „křesla“, taktéž s měkoučkými polštářky, odvětráváním, masáží a rozměrnou středovou opěrkou s integrovaným tabletem a bezdrátovou nabíječkou. Ta je ale pouze za příplatek, v základu je standardní loketní opěrka a počítá se, že řidič si svoje EQS bude spíše řídit sám.
Prostor pro nohy je královský a EQS je plně srovnatelné s třídou S. Prostor pro hlavu je kvůli svažující se střeše trochu horší, nicméně se svými 185 centimetry jsem neměl sebemenší problém. Nicméně dvoumetroví čouháni už by mohli mít problém. Luxusní materiály i vzadu pak doplňuje dvojice volitelných obrazovek na sedadlech před vámi, na kterých můžete ovládat multimédia, sledovat televizi, hrát hry a mnoho dalšího. Displeje nejsou tak kvalitní jako ty vepředu, ale na sledování postačí dobře. Ke každému zadnímu displeji pak můžete připojit i Bluetooth sluchátka a užívat si vlastní zvuk bez toho, aniž byste rušili posádku auta.
Infotainment a technologie: hvězda mezi automobilkami
Mercedes kraluje dnešnímu automobilovému světu a jeho systém MBUX patří k tomu nejlepšímu, co můžete v dnešních autech najít. Je nádherně graficky zpracovaný, i když je pravda, že trochu připomíná starší Media Player ve Windows. Hlavně ale nabízí přehršel funkcí, úžasné možnosti přizpůsobení a rychlé reakce. U EQS si pak můžete připlatit za obrovský Hyperscreen, který stojí bezmála 300 tisíc korun. Já jsem na Hyperscreen a funkce MBUX udělal samostatné video, které najdete níže. Pokud vás tedy zajímá, co vše systém dokáže, rozhodně se na něj podívejte.
MBUX na Hyperscreen od Mercedesu je NEJLEPŠÍ infotainment – test
U Hyperscreenu kromě hlavního 17,7palcového displeje jsou jeho součástí dva 12,3palcové panely před řidičem a spolujezdcem. Spolujezdec může něco zadat například do navigace, která se následně zobrazí na hlavním středovém displeji, ale v některých státech (kde je to povolené) může například na tomto malém displeji sledovat televizi nebo hrát hry (v Německu ano, v Česku třeba ne). S tím souvisí další novinka, protože kamera nad digitálním displejem před řidičem kromě sledování únavy hlídá například i to, zda se řidič za jízdy nedívá na film ke spolujezdci. Kromě toho kamera sleduje oči řidiče a při mírném pohybu hlavou nastavuje i head-up displej.
Displej před řidičem nabízí skvělou grafiku a mnoho možností zobrazení. Je libo klasické budíky nebo jiné? Nebo třeba mapu přes celý displej? Nebo asistenty? Není problém. A zobrazení se dokonce barevně může přizpůsobit ambientnímu osvětlení! Dokonalé. Samozřejmostí je pak rozměrný head-up displej opět s mnoha režimy a nastaveními, který samozřejmě ukazuje kromě rychlosti i navigační pokyny, nechybí ani rozšířená realita. Je pravda, že zobrazení není tak pokročilé jako třeba u Audi nebo Volkswagenu a vznášející se navigační pokyny jsou menší, ale i tak je to zajímavá vychytávka, která pomůže zejména při navigování nebo používání adaptivního tempomatu.
Hlavní displej má nové zobrazení Zero Layer, kdy základní obrazovkou je vždy mapa a v dolní části vám Mercedes nabízí kontextové widgety, které si můžete maximalizovat, případně vstoupit do menu. Ocenit musím skutečně široké možnosti personalizace. Stačí stáhnout notifikační lištu a tam je prostor pro vaše zástupce, a to prakticky čehokoliv. Může tam být často používaný cíl v navigaci, kontakt nebo média či funkce v menu. Mercedes navíc inteligentně navrhuje i zde, co by se vám mohlo hodit.
Nádherně je zpracovaná navigace. Nechybí 3D modely, okamžité zobrazení nabíjecích stanic včetně rychlosti a toho, kolik konektorů má volných. Kliknutím na konektor můžete u stanic přímo nabíjení spustit, nemusíte tak lovit čip nebo aplikaci. Nechybí ani plug and charge, kdy se auto začne nabíjet automaticky po připojení ke stanici. V případě dlouhých tras auto samo naplánuje nabíjecí zastávky, přehledně zobrazí, jak dlouho máte nabíjet i to, s kolika procenty kam dojedete. Dokonce máte kontrolu i nad předehřevem baterie pro rychlé nabíjení, které můžete vypnout nebo nechat na automatice. Auto dokonce průběžně ukazuje, jak vysokou rychlost nabíjení lze dosáhnout. Tak to má vypadat a žádné jiné auto toto neumí.
Celý MBUX lze ovládat hlasem, a to i v češtině. Mercedes zvládá kromě cílů v navigaci nebo volání kontaktů pochopitelně i složitější příkazy. Poví vám vtip, umí vám pustit masážní sedadla, upravovat klimatizaci a spoustu dalšího. A není k tomu potřeba mačkat ani žádné tlačítko – stačí říct „Hej Mercedesi“ a ten už poslouchá.
Naprostou samozřejmostí je vestavěný internetový prohlížeč. Ten je průměrně rychlý a díky velkému displeji i relativně použitelný. Nechybí pak aplikace, jako je počasí, několik her, kancelářské funkce nebo možnost v galerii si prohlédnout fotografie z kamer vozu v případě, že auto zaznamenalo třeba nějakou kolizi nebo pohyb. A pokud by se vám MBUX, který je skvělý, náhodou nelíbil, je tu pořád možnost bezdrátového Apple CarPlay i Android Auto.
V MBUX můžete mít uživatelské profily, které se synchronizují s cloudem, a přihlašovat se můžete otiskem prstu i PIN kódem, takže se k vašim datům v autě nikdo nedostane.
Velkou pochvalu si zaslouží také mobilní aplikace Mercedes Me, která nabízí velké množství funkcí. Kromě obligátních věcí jako předehřátí auta, jeho nalezení nebo zjištění stavu všeho možného, dovoluje i otevřít/zavřít střešní okno nebo jednotlivá okénka. V aplikaci můžete dokonce také hrát s barvou ambientního osvětlení auta nebo nastavením displejů. Nechybí samostatná aplikace pro dokupování funkcí a samozřejmostí je také plánování cest a jejich odesílání do auta. Kompletní přehled funkcí prozradí screenshoty níže.
Jízda: palác na kolech
Mercedes v třídě S představuje podvozkově to nejkomfortnější, co si u běžných aut můžete koupit. A EQS toto skvěle přebírá, i když jde o jinou podvozkovou platformu. Pocit číslo jedna – ticho. EQS je neskutečně tiché auto v nízkých rychlostech, i když svištíte dvoustovkou po německé dálnici. Dvojitá akustická skla a skvělé odhlučnění kol vytváří dokonalý prostor klidu na kolech. Motory jsou uvnitř slyšet jen okrajově, a to jen při plném zrychlení, jinak je uvnitř ticho, že byste špendlík slyšeli spadnout. Vlastně ani ten byste neslyšeli kvůli koberečkům s vysokým vlasem… Umělý zvuk pro chodce je pouze formou nerušícího šumu, který v interiéru prakticky není slyšet. Ocenit musím také špičkové žehlení nerovností všeho druhu. Díky výborným adaptivním tlumičům, vzduchovému podvozku a výbornému nastavení se EQS přes výmoly, koleje a další nerovnosti prostě jen přenese. Ve vysokých rychlostech je pak krásně stabilní a rychlost v něm nevnímáte.
Při manévrování a pohybu ve městě pak dělá obrovský rozdíl zadní natáčecí náprava. Kola se dokážou vychýlit až o 10 stupňů, s EQS o délce 5,2 metru se tak překvapivě dobře lze pohybovat i v těsných podzemních garážích a parkuje se s ním stejně snadno jako s auty o půl metru kratšími.
My jsme měli na test základní verzi 450+, která má jako jediná pohon jen zadních kol a nejdelší dojezd. Dynamika u této verze tak není prioritou, i když zrychlení z nuly na stovku za 6,2 vteřiny v kombinaci s elektromotorem znamená, že vám dynamika pro běžné ježdění opravdu chybět nebude. Ale jako svižné EQS v této verzi určitě označit nemohu, zejména rozjezdy jsou kvůli trakci pozvolné a Mercedes celkově auto nastavil dost ležérně. Odezva na „plyn“ je nicméně v režimu Sport velmi rychlá a není zde prodleva jako u elektrických BMW. S autem tohoto typu se mi ale svižně ale jezdit nechtělo a užíval jsem si spíše tu nesmírně pohodlnou jízdu. Pokud ale chytíte EQS pod krkem a šlapete, co to dá, umí vás odměnit slušnou dávkou dynamiky. Auto je krásně stabilní i při ostrých změnách směru jízdy a i přes vysokou hmotnost působí vcelku agilně a lehce.
Pokud je pro vás ale dynamika a trakce prioritou, máte na výběr ještě 4 výkonnější verze, všechny čtyřkolky, a to včetně nejrychlejší varianty AMG. U té ale oproti našemu základu budete muset slevit z nároků na dojezd, protože dojezd dle WLTP je u vrcholné verze téměř o 200 kilometrů nižší. A to už stojí za zamyšlení.
Dojezd a spotřeba: nejdelší ze všech
Mercedes EQS je unikátní i v dojezdu. Žádný elektromobil, který si můžete dnes v Česku koupit, nedojede dál. WLTP dojezd 780 kilometrů je dokonce vyšší, než kolik nabídne srovnatelná třída S se spalovacím motorem. Takový dojezd se může zdát nereálný, opak je ale pravdou. Kolegové totiž dosáhli při jízdě převážně po silnicích 1. třídy i 850 kilometrů, a to se nijak neloudali. A dle jejich slov by při mírnější jízdě padla i hranice 900 km na jedno nabití. Mimochodem, po naší rekordní jízdě ukazovalo EQS dojezd až 996 kilometrů na plné nabití. Neuvěřitelné.
S Mercedesem EQS jsme ujeli 853 kilometrů na jedno nabití – Vytvořili jsme 3 rekordy padly během jedné jízdy
Ve městě Mercedes nedokáže využít skvělou aerodynamiku a doplácí na to, že to je prostě velké a těžké auto, i tak se zde ale budete pohybovat se spotřebou kolem 20 kWh/100 km, dojezd tak bude reálně přes 500 kilometrů. Při jízdě po okreskách i o několik set kilometrů víc. Naopak dálniční jízda na hranici českých rychlostních limitů znamená reálný dojezd zhruba 420 kilometrů se spotřebou 24,5 kWh na 100 km, a to v zimě. V létě bych očekával i 450 kilometrů To je opět nejvíc ze všech elektromobilů. S autem jsme například z Prahy dojeli na Rozvadov a zpět, poté po pražském okruhu na D1 a dalších necelých 50 kilometrů po D1 a v cíli nám stále zbývalo 10 % baterie.
Kolik ujede Mercedes EQS na dálnici v zimě?
Náš standardizovaný testovací okruh s délkou 60 kilometrů pak projelo EQS se spotřebou 21 kWh na 100 km, což značí reálný kombinovaný dojezd 508 kilometrů. A to bylo v zimě. Hledáte-li tedy luxusní elektromobil s velmi dlouhým dojezdem a výbavou po všech směrech bez kompromisů, EQS vaše vysoké standardy splní.
Nabíjení: 207 kW se 400 V
Mercedes všechny překvapil, že u své platformy EVA nepoužil 800V architekturu, ale zůstal u standardní 400V. To mimo jiné znamená, že se nemůže pochlubit tak ohromným nabíjecím výkonem jako třeba Audi nebo Porsche. Praxe ale ukazuje, že důležitější než číslo maximálního výkonu je celková nabíjecí křivka a zde EQS exceluje.
Mercedes EQS má obří baterii. Jak rychle ji nabije?
Při testování na Ionity jsme dosáhli výkonu 207 kW při 30 %. Poté začíná nabíjecí výkon velmi postupně klesat, při 50 % však dosahuje stále velmi slušných 163 kW a Mercedes velmi dobře drží vysoké nabíjecí výkony. Díky tomu jsme se na 80 % z 10 % dostali při ultrarychlém nabíjení za 29 minut, za které jsme nabili 80 kWh, což je ultimátní výkon. Díky předehřevu baterie a pokročilému termomanagementu pak máte jistotu, že vždy dosáhnete maximálního nabíjecího výkonu. Kompletní test nabíjení najdete v tomto našem dřívějším článku.
Mercedes si zaslouží pochvalu i za až 22 kW příplatkovou palubní nabíječku pro nabíjení z AC stanic. I doma nebo z AC sloupků se tak zcela vybité auto nabije i přes velkou baterii za 5 hodin. Jen ta dvířka pro nabíjení by si auto za 5 milionů korun mohlo třeba otevřít nebo zavřít samo.
Z 7 % do | Délka nabíjení | Reálný zimní dálniční dojezd při naměřené spotřebě |
---|---|---|
50 % | 16 minut | 220 km |
70 % | 29 minut | 309 km |
80 % | 36 minut 30 vteřin | 353 km |
90 % | 47 minut | 397 km |
99 % | 58 minut | 436 km |
Závěr: král mezi elektromobily
Mercedes EQS do puntíku splnil to, co se od něj očekávalo. Pokud chcete jeden z nejpokročilejších elektromobilů na trhu, je to právě EQS. Je to luxusní elektrický koráb, ve kterém se budete cítit jako v peřince, ale zároveň také jako v hi-tech studiu prošpikovaném nejmodernějšími technologiemi. Má úžasný dojezd, velmi rychle se nabíjí, skvěle jezdí, pěkně vypadá a interiér snese ta nejpřísnější měřítka. Ano, toto je třída S mezi elektromobily, které kromě chybějícího předního kufru nelze prakticky nic vytknout. Ano, Mercedes si za EQS nechá pořádně zaplatit. A ví proč. Je to totiž špička.
Konkurencí mu v současné době může být BMW i7 nebo Lucid Air, který se prodává už i v Evropě. A pokud chcete EQS v praktičtější podobě, Mercedes také nabízí řešení. Jmenuje se EQS SUV a jde de facto EQS se vším všudy, pouze v SUV variantě a s možností třetí řady sedadel.
Prostor k natáčení a fotografování poskytl STAGES HOTEL Prague, kterému tímto děkujeme.
Foto: Martin Pultzner, fDrive.cz