700 km dojezdu realitou. Projel jsem nový VW ID.7 Pro S
test

700 km dojezdu realitou. Projel jsem nový VW ID.7 Pro S

Dojmy ze Švédska
4

Je pro vás dojezd 600 kilometrů málo? Chcete to nejlepší, co dokáže Volkswagen nabídnout? Proto tu je nová verze ID.7 Pro S s větší baterií a WLTP dojezdem přes 700 kilometrů. A já jsem do Švédska přijel zjistit, jak se s ID.7 s větší baterií jezdí a jaký má skutečně reálný dojezd. Podaří se mi magické hranice 700 km dosáhnout, nebo ji dokonce překonat?

Volkswagen ID.7 je vlajkovou elektrickou lodí Volkswagenu, která sjíždí z výrobní linky v německém Emdenu, společně se spalovacím Arteonem, který se už letos přestane vyrábět, aby uvolnil místo budoucnosti. Je postavena na vylepšené platformě MEB, na které stojí i sesterské modely ID.3, ID.4 a ID.5 a odstartovala verzí Pro s baterií se stejnou využitelnou kapacitou baterie 77 kWh jako ostatní modely. Díky bezmála pětimetrovému rozvoru zde je ale prostor pro větší variantu baterie, která nyní přichází a je označená jako Pro S. Vrcholem nabídky je pak model GTX s pohonem všech kol a výkonem 250 kW, který rovněž využívá větší baterii. Samozřejmě i verzi Pro S si lze pořídit jak v karoserii liftback, tak i jako praktičtější kombík Tourer

VW ID.7 Pro S – jízdní dojmy

Větší baterie pro delší dojezd

Elegantní aerodynamická karoserie s krátkými převisy a součinitelem odporu 0,23 (a 0,25 u verze Tourer) skrývá u verze Pro S vylepšení v podobě jednoho přidaného modulu v baterii navíc. To v řeči čísel znamená 86 kWh využitelné kapacity, zatímco standardní verze ID.7 Pro má 77 kWh. Díky tomu je WLTP dojezd o zhruba 80 km vyšší a v případě sedanu přesahuje 700 kilometrů, konkrétně činí 709 km. Kombík Tourer se pak zastaví těsně před touto hranicí, dle WLTP ujede 690 km. To je momentálně nejdelší dojezd, jaký dokáže nabídnout nejen jakýkoliv elektrický Volkswagen, ale i jakékoliv auto na platformě MEB.

Volkswagen ID.7 Pro S

Rozměry4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
Výkon210 kW
Baterie91 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd709 km (WLTP)

Větší baterii na platformě MEB zatím používá jen prodloužená verze ID.Buzz, ostatní vozy řady ID mají nejvýše 77 kWh. Dojezd přes 700 kilometrů zároveň znamená vstupenku do elitního klubu, protože elektromobilů s takovým dojezdem na našem trhu zatím mnoho není.

Volkswagen ID.7

Větší baterie znamená také vyšší nabíjecí výkon, který nyní činí 200 kW, což je prakticky strop u 400V aut (kromě Tesly). Díky přidanému výkonu a solidní nabíjecí křivce, kterou samozřejmě prověříme podrobně v našem českém testu, se ID.7 Pro S i přes větší baterii nabije z 10 na 80 % za 26 minut, což je na 400V auto s takto velkou baterií solidní výsledek. A jak se velká baterie projeví na reálném dojezdu? Tak právě proto jsem ve Švédsku, abych to zjistil.

Výborný podvozek opět na scéně

První kilometry s variantou Pro S mi připomínají vše pozitivní, čím se tento elektromobil může chlubit. V první řadě výborný a komfortní podvozek. ID.7 se nebojím označit za nejpohodlnější auto bez vzduchového podvozku. Jízda je plavná, komfortní, jistá, auto zároveň výborně žehlí nerovnosti a nabízí přímé a kontaktní řízení, vyniká také solidním odhlučněním a neslyšným novým motorem APP550. Jen při plném sešlápnutí plynového pedálu je kdesi vzadu mírně slyšet měnič.

I přestože zde máme pohon jen zadní nápravy a výkon 210 kW, je auto dostatečně živé, ve sportovním režimu nabízí i bryskní odezvu na plyn a díky příplatkovému DCC se auto chová velmi předvídatelně i na limitu a mění svoji charakteristiku při zvolení příslušného režimu. ID.7 je skvěle udělané rodinné či manažerské auto, navíc s možností pořídit si kombi verzi Tourer. A kdo chce více dynamiky, může zvolit vyšší verzi GTX s pohonem všech kol a výkonem 250 kW. Nicméně daní za čtyřkolku je dojezd kratší o zhruba 100 kilometrů.

ID.7 Pro S ve verzi Tourer

Porazil jsem WLTP dojezd

A o dojezd jde ve verzi Pro S především, volit ji totiž budou ti, kterým „základních“ 600 kilometrů WLTP nebude stačit. Nuluji spotřebu a čeká mě bezmála 100 km po švédském venkově. Jezdí se tu mírně, rychlostmi mezi 70 a 90 km/h a máme také ideální slunečné počasí s teplotami kolem 25 stupňů Celsia. Vyjíždím s 87 %, po chvíli jen velmi obdivně hledím na ukazatel spotřeby, který padá dolů, hluboko pod 15 kWh/100 km, a to nejedu žádnou eko jízdou. Cesta z velké části zahrnuje okresní silnice, projíždím ale i mnoha vesnicemi, dálnicí kolem Stockholmu a postojím si i v zácpách u hlavního města.

Závěrečný pohled na spotřebu ale znamená jediné, porazil jsem WLTP dojezd. Se spotřebou 11,7 kWh na 100 km to znamená reálný dojezd mimo město 735 kilometrů, což je úžasná hodnota. Nový úsporný motor APP550 a velmi dobrá aerodynamika dělají divy a ID.7 můžeme směle zařadit mezi velmi efektivní elektromobily. Do cíle jsem po 93 kilometrech dorazil se 74 % baterie, což znamená, že auto spotřebovalo 13 % baterie, v přepočtu tedy 11,3 kWh a je vidět, že ukazatel spotřeby tedy odpovídá.

Volkswagen ID.7
Výsledná spotřeba je výrazně pod 12 kWh/100 km a auto při 74 % indikuje ještě více než 500 km dojezdu

Vzhledem k tomu, že jsme ID.7, konkrétně základní verzi Pro s menší baterií, již prohnali našimi testy spotřeby i v Česku, lze se podívat na výsledky a promítnout si je do verze Pro S s větší baterií. Obě auta mají totiž totožný pohon a navýšení hmotnosti o 50 kilogramů u větší baterie je zanedbatelný rozdíl. Průměrná spotřeba na našem testovacím okruhu zahrnující i dálnici činila 15,3 kWh/100 km, což znamená kombinovaný dojezd 562 kilometrů. Na dálnici si VW ID.7 vzal 20,5 kWh na 100km, což v případě větší baterie znamená překonání hranice 400 kilometrů reálného dálničního dojezdu, konkrétně 420 kilometrů, což jsou výborné hodnoty.

Bílý volant, ještě lepší infotainment

ID.7 jsem měl možnost projet s interiérem v poměrně vzácné černo-bílé kombinaci, dokonce s bílým volantem. O praktičnosti je asi zbytečné se bavit, nicméně celý, jinak poměrně strohý, interiér to příjemně ozvláštňuje. Opět si užívám velké panoramatické střešní okno s elektrochromatickým zatmavením, velmi kvalitní audiosystém Harman & Kardon a spoustu odkládacích prostor.

Velký 15" displej infotainmentu mi pak i díky novému ID softwaru 5.0 připomíná, jak moc se softwarově Volkswagen posunul. Systém je rychlý, plynulý a oceňuji jeho vysokou konfigurovatelnost. Poprvé mám možnosti si vyzkoušet i nové aplikace v obchodu, a to Spotify a AirConsole Games, které známe již z vozů BMW. Po naskenování QR kódu na displeji infotainmentu vaším mobilem slouží právě váš mobil jako herní ovladač a je to zajímavý doplněk k dotykovým hrám, které v infotainmentu byly již dříve.

Verze Tourer nabídne objem kufru přes 600 litrů

Povedený zástupce elitního klubu

ID.7 Pro je velmi povedenou vlajkovou lodí Volkswagenu, která díky úspornému motoru a skvělé aerodynamice dosahuje vysokého dojezdu. Už základní verze Pro má solidní dojezd přes 600 kilometrů, nicméně 700 kilometrů u verze Pro S je skutečně excelentní hodnota, kterou se mnoho elektromobilů pochlubit nemůže a Volkswagen se dostává do elitního klubu těch nejlepších.

Volkswagen ID.7

A že lze tohoto dojezdu bez problémů dosáhnout jsem si sám ověřil ve Švédsku. ID.7 k tomu přidává praktický interiér, velmi pohodlný podvozek, solidní řízení a ano, neobávám se to říci, dobrý infotainment. Kdo tedy potřebuje pohodlné auto na časté zdolávání dálek, ať už na výlety s rodinou, nebo manažerské přesuny Evropou, které nabídne nejen dlouhý dojezd, ale i pohodlí a rychlé nabíjení, bude s ID.7 ve vrcholné verzi Pro S rozhodně spokojen. 

Volkswagen ID.7

Nový Volkswagen ID.7 ve verzi Pro S s větší baterií můžete již objednávat i v Česku za cenu 1 578 900 Kč včetně DPH. Oproti verzi ID.7 Pro People za 1 531 900 Kč jde tedy o velmi mírný příplatek, přičemž výbava je shodná. Nicméně pořídit můžete i nejlevnější verzi ID.7 Pro Limited za velmi zajímavých 1 329 900 Kč. Kombík ID.7 Tourer pak může být váš za velmi mírný příplatek 20 tisíc Kč oproti liftbacku, verzi ID.7 Tourer Pro S tak můžete pořídit za 1 598 900 Kč.

Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm
Baterie91 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 709 km
Cena od1 578 900 Kč

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 21. 8. 07:47
Kdo je překvapený, že němečtí inženýři porazí americké ajtíky. Možná na to nepřijdou, možná nemají odvahu nebo jim není dovoleno experimentovat, ale nakonec to stejně převálcují.
A myslím a trochu doufám, že ti čínští jsou ještě víc američtí = fake it until you make it. Ale i to se Číňani - na rozdíl od Amíků - nakonec po vzoru Korejců a Japnců naučí.

400km po dálnici už zní fakt slušně. Na podmínky Česka to bude ještě víc, protože snad nikdo nedokáže dosahovat vašich rychlostních průměrů na Rozvadov :-) takže počítám, že klasický Praha - Brno s průměrem rychlosti nad 100kmh bude tam a zpět na 80% baterky 135 tempomat.
Dalibor Zacios
Dalibor Zacios
Naposledy upraveno: 20. 8. 18:22
Martine, jel jste okruh nebo trasu z mista A do bodu B?

Na video jsem se nedival,pokud je odpoved na mou otazku tam.

Dekuji
Petr Seliger
Petr Seliger
Naposledy upraveno: 21. 8. 07:39
Ono to bude spíš na 13 modulů z nové 79kWh baterky, než z 77kWh. 13 modulů ze 77kWh by dalo tak 83.5kWh.
To by taky vysvětlovalo proč se na 86kWh čekalo tak dlouho, asi neměli dostatek článků. 79kWh je zatím v pár modelech, ID3 GTX, ID5 GTX, ID BUZZ a taky v pár modelech od Cupry. Škoda jí nemá nikde.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Nezkoušel někdo vyjednávat slevu u dealera na id7? Kam jsou prodejci ochotný nabídnout? Jsem zvědavý na nový Enyaq příští rok, jakož nabídne techniku a velikost baterie.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze