Volkswagen ID.7 Tourer GTX je nejvýkonnější kombík v historii značky

Volkswagen ID.7 Tourer GTX je nejvýkonnější kombík v historii značky
Fotografie: Volkswagen
  • Automobilka z Wolfsburgu představila Volkswagen ID.7 GTX
  • Zatím ve variantě kombi, kterou nazývá Tourer
  • Má 250 kW a pohon všech kol, stejně jako ID.4 a ID.5 GTX

Volkswagen ID.7 Tourer, tedy prostornější karosářská varianta Volkswagenu ID.7, se představil nedávno. Dlouho na sebe ale nenechala čekat sportovnější verze GTX, která paradoxně dorazila dříve právě v kombíku, tedy jako Volkswagen ID.7 Tourer GTX. U liftbacku si tedy na GTX budeme muset počkat déle, přestože základní verze se představila jako první z modelové řady ID.7. Pojďme se tedy podívat, jak se ID.7 Tourer GTX liší od základního provedení.

V čem se liší nový Volkswagen ID.7 GTX Tourer od základní verze?

Technické parametry Volkswagen ID.7 Tourer GTX

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 961 × 1 862 × 1 536 mm, 2 118 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 584 km
Cena od1 906 900 Kč

Pojďme se podívat na rozdíly oproti Volkswagenu ID.7 Tourer. Začněme u předního nárazníku, který nese známé designové prvky řady GTX. Mlhovky, které už jsme viděli na dalších modelech GTX, zde nemohou chybět. A nemůžete přehlédnout ani typickou mřížku s výraznými otvory, vše v černé barvě, což na bílém voze vytváří efektní kontrast.

Volkswagen ID.7 Tourer GTX má vzadu širší kola než vpředu

Pokud se podíváme na bok vozu, zaujmou nás 20" kola s unikátním designem. Vůz má kola v černé barvě, takže disk opticky splývá s pneumatikou. Já mám osobně raději kombinaci černé a stříbrné, kterou také na ID.7 můžete mít, stejně jako na jiných vozech z rodiny GTX. Co se týče rozměrů kol, na přední nápravě najdete 235mm, zatímco zadní kola jsou ještě širší – 255mm. Můžete mít ale ještě větší 21" kola.

Další detaily, které stojí za zmínku, jsou GTX logo a sportovní prahy v černé barvě, které efektně kontrastují s barvou karoserie. Na zadní části vozu na první pohled nenajdeme rozdíly oproti standardnímu ID.7 Toureru, ale i zde je černé GTX logo, které na bílém pozadí pěkně vynikne.

Pokud jde o technické parametry, ID.7 GTX Tourer nepřináší žádné překvapení a opírá se o osvědčenou techniku z modelů ID.4 či ID.5 v provedení GTX. Znamená to, že máme vůz s pohonem všech kol, 210kW elektromotor vzadu, 80kW vpředu a celkový systémový výkon 250 kW, což v přepočtu dává 340 koní pro milovníky výkonu. Jediný rozdíl oproti zmíněným crossoverům s číslovkami 4 a 5 z rodiny ID. je baterie. Ta má kapacitu 86 kWh, díky ní má vůz slušný dojezd přes 600 km, přičemž oficiální údaje WLTP ještě nejsou k dispozici, ale očekáváme, že budou kolem 650 km.

Interiér je decentní

Změny v interiéru nejsou tak radikální jako třeba u ID.3 GTX. Sedadla mi připadají jako velmi podobná základní verzi ID.7 Tourer, jen se liší jejich design. Mají také červené prošívání a logo GTX na opěradle, ale tvarově nepozoruji rozdíl oproti základní GTX, ve které jsem seděl. Je ovšem možné, že ta byla vybavena příplatkovými sportovními sedačkami a úplně základní jsou jiné. Co je ale nové, to je volant se znakem GTX a červeným pruhem, i když to červené prošívání není tak výrazné jako u jiných modelů GTX. Zkrátka to celé působí decentněji než v ostatních modelech řady GTX.

To byl tedy první pohled na Volkswagen ID.7 Tourer GTX. Rádi si v komentářích přečteme, jak se Volkswagen ID.7 GTX líbí vám a jestli byste dali přednost kombíku, nebo si počkali na liftback, kterého se snad také dočkáme i ve variantě GTX.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze