O představení základního Volkswagenu ID.7, který má karoserii typu liftback, jsme už psali a přinesli i první jízdní dojmy z něj. Nebudeme tedy zabíhat do detailů a podíváme se hlavně na to, čím se Volkswagen ID.7 Tourer od základní varianty liší. Tím hlavním rozdílem, kvůli kterému Tourer vznikl, je prostor pro zavazadla. S tím se ale pojí i horší aerodynamika oproti liftbacku. Jaký vliv na dojezd má větší kufr?
Kolik se vejde do kombíku Volkswagen ID.7 Tourer? – první pohled
Technické parametry Volkswagen ID.7 Tourer Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 961 × 1 862 × 1 536 mm, 2 118 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 605 km |
Cena od | 1 349 900 Kč |
Začněme u designu. Ten se v přední části od základního liftbacku neliší, ale od sloupku B dozadu a spodní hrany oken nahoru je Volkswagen ID. 7 Tourer jiný. Zadní světla jsou shodná se základním liftbacem, ale kvůli jinému tvaru zádě vůz dostává jiný vzhled. Mně se v tomto případě více líbí kombík než liftback. Je to možná proto, že kvůli silnější podlaze (ve které jsou baterie) je Volkswagen ID.7 vyšší než běžné sedany nebo liftbacky této třídy. U kombíku to ale jako celek působí přirozeněji. Jak to máte vy? Líbí se vám více základní liftback, nebo Tourer?
Je Volkswagen ID.7 Tourer hezčí než liftback?
Design souvisí i se snahou o co nejlepší aerodynamiku. Z tohoto důvodu nejde o typický „krabicovitý“ kombík, ale záď působí více dynamicky. Je to i díky výraznému spoileru okolo okna pátých dveří, který usměrňuje proudění vzduchu. Výsledkem toho je také velmi dobrá aerodynamika, zejména na karoserii typu kombi. Součinitel odporu vzduchu cx je 0,25, což je o pouhou setinu více než u liftbacku. Zároveň díky tomu získal dynamický vzhled, takže bude důstojnou alternativou jak k Passatu Variant, tak i k Arteonu Shooting Brake.
Pojďme ale k tomu nejpodstatnějšímu – zavazadlovému prostoru. Ten má základní objem 545 litrů, což je prostor od podlahy po roletku, která je přibližně ve výši spodní hrany oken. To není na kombík této třídy tolik, protože některé vozy mívají i přes 600 litrů. Byť nemluvíme o přímých konkurentech, protože toho zatím Volkswagen ID.7 Tourer nemá. Na našem trhu oficiálně není elektrický kombík střední třídy, resp. na hranici střední a vyšší střední třídy, kam ID.7 reálně patří.
Kufr Volkswagenu ID.7 Tourer lze zvětšit na 605 litrů
Volkswagen ID.7 Tourer ale přichází se zajímavou vychytávkou, která umožňuje zvýšení základního objemu přes 600 litrů. Jde o jiné nastavení sklonu opěradel zadních sedaček, kterému Volkswagen říká „cargo position“. V tu chvíli sice není poloha pro pasažéry vzadu tak pohodlná, ale pokud tam jsou dětské sedačky, pak na sklonu opěradel nezáleží. A zejména rodiny s malými dětmi potřebují co největší prostor pro zavazadla, zvláště když s sebou ještě musí vozit i kočárek. Takže tato funkce rozhodně dává smysl.
Nehledejte ale žádné sofistikované řešení. Já jsem hledal nějaké ovládání pro nastavení sklonu a nakonec jsem zjistil, že stačí jen opěradlo sklopit a vyklopit druhý držák, do kterého opěradlo zacvakne. Ten je delší než standardní, díky tomu je jiný sklon opěradla. Nevýhodou ale je, že Volkswagen ID.7 nemá přední kufr, takže například nabíjecí kabely musíte mít v prostoru pod podlahou zavazadlového prostoru. Když se k nim potřebujete dostat ve chvíli, kdy máte plný zavazadlový prostor, není to nic komfortního.
Prostornost kufru jsem následně vyzkoušel pomocí 50litrových a 20litrových krabic. K dispozici jsem měl 7 větších a 2 menší krabice. Celkem to bylo 390 litrů, přičemž takové krabice nevyužijí objem kufru dokonale. Nastavuji tedy opěradla do polohy pro větší objem kufru, podlážku dávám dolů a začínám rovnat krabice. Když odstraním roletku a využívám prostor až po střechu, daří se mi narovnat všechny krabice. Zbývají ještě nemalá místa, kam se tento rozměr krabice nevejde, ale vešla by se minimálně jedna další 20litrová, kterou už nemám k dispozici.
Tourer má víc místa nad hlavami cestujících
Oproti základnímu liftbacku se ještě Tourer liší v prostoru nad hlavami cestujících vzadu. Tam je samozřejmě více místa, ovšem v tomto směru si špatně nevede ani základní liftback, na poměry liftbacků. Jinak je na zadních sedačkách stejně místa jako v liftbacku. Díky plně elektrické platformě s krátkou kapotou a dlouhým rozvorem je to mnohem více místa než ve spalovacích vozech podobné délky.
Pokud jde o techniku, je shodná se základním liftbackem. Spoléhá tedy zatím pouze na pohon zadních kol a maximální výkon je 210 kW. K dispozici jsou dvě verze baterie, 77/86 kWh využitelné kapacity. S větší baterií by podle Volkswagenu měl být dojezd podle WLTP okolo 685 km, tedy přibližně o 15 km méně než u liftbacku. V případě Toureru jde ale zatím o předpokládané hodnoty a na oficiální dojezd dle WLTP si ještě budeme muset počkat.
Skvělou zprávou pak je to, že navýšení ceny kombíku oproti liftbacku je minimální. V Česku to je pouhých 20 tisíc korun navíc, takže finanční stránka věci vás při rozhodování mezi karosářskými variantami trápit nemusí. Rozhodující je tedy to, jak velký zavazadlový prostor potřebujete, případně která varianta se vám více líbí. Lze tedy předpokládat, že v Česku se bude Volkswagen ID.7 prodávat většinou ve verzi Tourer.
Spíš by mě zajímalo co bude stát těch 9kWh baterky navíc.