Volkswagen právě představil šestý elektromobil na platformě MEB a rovnou jej vybavil novou generací elektropohonu. Už jsme psali, že přináší vyšší výkon a točivý moment při nižší spotřebě a nezměněných rozměrech i hmotnosti. Na světlo však postupně vyplouvají další novinky, kterými se Volkswagen zatím nepochlubil při velice povšechně pojaté oficiální premiéře. Jednu velice zajímavou jsme objevili na Twitteru Štěpána Řeháka, který čerstvě přešel z pozice mluvčího Škody Auto pro Enyaq a obecně elektromobilitu na obdobnou funkci ohledně designu ve Volkswagenu.
Preconditioning of the battery pic.twitter.com/xYxuCONjYT
— Stepan Rehak (@StepanRehak) April 17, 2023
Dva záběry z technické prezentace nám prozrazují, že Volkswagen ID.7 nabídne přinejmenším v některých verzích velice zajímavé možnosti ovládání nabíjení. Aktivní předehřev baterie už dnes nikoho nepřekvapí, stejně jako jeho automatické spuštění před příjezdem k nabíječce. Ovšem aut, kde je možné zapnout jej manuálně, je stále jako šafránu. Ani tím to ale nekončí. Volkswagen totiž přidal zatím unikátní indikaci, která ukazuje nejen aktuálně dostupný nabíjecí příkon, ale také čas potřebný k dohřátí baterie na optimální teplotu pro dosažení vrcholných hodnot. Pokud se funkce skutečně objeví hned zpočátku a bude fungovat bezchybně, má od nás Volkswagen velký palec nahoru za smysluplnou inovaci.
Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm |
Baterie | 91 kWh (86 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 709 km |
Cena od | 1 578 900 Kč |