Volkswagen ID.7 přináší převratné novinky v nabíjecích funkcích

2
Volkswagen ID.7 přináší převratné novinky v nabíjecích funkcích
Fotografie: Volkswagen
  • Zatímco parametry nabíjení Volkswagenu ID.7 nejsou revoluční, související funkce ano
  • Novinka přináší dosud nevídanou kontrolu nad trakční baterií

Volkswagen právě představil šestý elektromobil na platformě MEB a rovnou jej vybavil novou generací elektropohonu. Už jsme psali, že přináší vyšší výkon a točivý moment při nižší spotřebě a nezměněných rozměrech i hmotnosti. Na světlo však postupně vyplouvají další novinky, kterými se Volkswagen zatím nepochlubil při velice povšechně pojaté oficiální premiéře. Jednu velice zajímavou jsme objevili na Twitteru Štěpána Řeháka, který čerstvě přešel z pozice mluvčího Škody Auto pro Enyaq a obecně elektromobilitu na obdobnou funkci ohledně designu ve Volkswagenu.


Dva záběry z technické prezentace nám prozrazují, že Volkswagen ID.7 nabídne přinejmenším v některých verzích velice zajímavé možnosti ovládání nabíjení. Aktivní předehřev baterie už dnes nikoho nepřekvapí, stejně jako jeho automatické spuštění před příjezdem k nabíječce. Ovšem aut, kde je možné zapnout jej manuálně, je stále jako šafránu. Ani tím to ale nekončí. Volkswagen totiž přidal zatím unikátní indikaci, která ukazuje nejen aktuálně dostupný nabíjecí příkon, ale také čas potřebný k dohřátí baterie na optimální teplotu pro dosažení vrcholných hodnot. Pokud se funkce skutečně objeví hned zpočátku a bude fungovat bezchybně, má od nás Volkswagen velký palec nahoru za smysluplnou inovaci.

Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm
Baterie91 kWh (86 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 709 km
Cena od1 578 900 Kč
Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
86 kWh / 17,2 dle WLTP není 700 km dojezdu. To tak možná na špagátě za kamionem. v reálu to bude podle mě pod 400, což mi ale přijde úplně v klidu. Spíš by mě zajímala rychlost nabíjení. Maximum 200 kW je jen marketingový údaj.
Petr Seliger
Petr Seliger
Já tedy spíš čekal CAR2X nebo něco takového, protože se o tom bavili už dávno a už dokonce ukazovali domácí DC nabíječku.. Nebo 22kW nabíjení ....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze