Jak daleko dojede VW ID.7 Pro S v zimě na dálnici?
test

Jak daleko dojede VW ID.7 Pro S v zimě na dálnici?

Test dálničního dojezdu s videem
1

Vzali jsme v zimě Volkswagen ID.7 Pro S s největší baterií na dálnici a zjistili jsme, jak daleko dojede. Pohodlný liftback je díky úspornému motoru a velké baterii předurčen pro dálniční přesuny a my jsme zjistili, jaká je zimní realita.

ID.7 je elektromobil, který se pyšní titulem Volkswagenu s nejdelším dojezdem. My jsme otestovali právě verzi Pro S, která disponuje větší baterií a je určena pro ty, kteří požadují skutečně co nejdelší dojezd na nabití. Nabízí tak celkovou kapacitu baterie 92 kWh, z čehož je 86 kWh využitelných, což je o 9 kWh více, než má standardní model Pro, případně i většina jiných elektrických Volkswagenů. ID.7 ve verzi Pro S je vybaven zadním pohonem s výkonem 210 kW a novým elektromotorem APP 550, který se vyznačuje vysokou efektivitou a díky novému převodování slibuje i úspornou jízdu na dálnici.

Volkswagen ID.7 Pro S

Rozměry4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
Výkon210 kW
Baterie91 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd709 km (WLTP)

Dlouhodobá kombinovaná spotřeba vozu byla 17,5 kWh na 100 km, což zahrnovalo zimní město i dálnic a reálný kombinovaný dojezd Volkswagenu ID.7 Pro S v zimě je tak bezmála 500 kilometrů, což je výborná hodnota. Jak to ale je čistě na dálnici?

Příjemně překvapil! Kolik km ujede VW ID.7 Pro S v zimě na dálnici?

Testování probíhalo v zimních podmínkách, což přidává na zajímavosti výsledků. Úvodní teplota sice činila 7 stupňů Celsia, rychle však klesala dolů a na konci testu jsme měli již teplotu kolem dvou stupňů Celsia a auto upozorňovalo na možnost tvorby námrazy.

Testovací trasa měřila 300 km a vedla po dálnici D11 směrem na Hradec Králové, následně po dálnici D35 a zpět do Prahy. Auto bylo nabito na 100 % a ukazovalo dojezd 515 km. Během testu byla udržována teplota v kabině na 22 °C.

Volkswagen ID.7
Nabíjení na stanici PRE v Praze

Během testu se ukázalo, že Volkswagen ID.7 Pro S je velmi úsporný i v zimních podmínkách. Po 70 km jízdy byla spotřeba 20,4 kWh na 100 km a baterie měla stále 83 % kapacity. Po 142 km se spotřeba zvýšila na 21,4 kWh na 100 km, což je stále velmi dobrý výsledek. Po 194 km byla spotřeba 21,7 kWh na 100 km a baterie měla 49 % kapacity, což naznačuje reálný dálniční dojezd kolem 390 km.

Test pokračoval a po 289 km byla spotřeba 21,9 kWh na 100 km a baterie měla 24 % kapacity. Volkswagen si vedl tak dobře, že jsme museli testovací trasu prodloužit o téměř 50 kilometrů, do Prahy jsme tak dorazili zpět po 342 kilometrech se spotřebou 22,2 kWh na 100 km. Baterie přitom stále hlásila 10 % kapacity. Auto ukazovalo, že by mělo mít k dispozici ještě 40 km dojezdu, což odpovídá reálnému dálničnímu dojezdu kolem 385 km v zimních podmínkách.

Volkswagen ID.7
Finální hodnoty spotřeby

Celkově se Volkswagen ID.7 Pro S ukázal jako velmi úsporný elektromobil s reálným dálničním dojezdem kolem 385 km v zimních podmínkách. Spotřeba se pohybovala mezi 20,4 a 22,2 kWh na 100 km, což je na zimní podmínky velmi dobrý výsledek. V létě by měl vůz dosáhnout dojezdu přes 400 km, což z něj činí jeden z nejlepších elektromobilů na trhu.

Nabíjí se rychle i v zimě

Následně jsme zapnuli předehřev baterie (lze automaticky i manuálně) a po testu dojezdu jsme ID.7 nabili na ultrarychlé stanici, ke které jsme dorazili s 5 % baterie. Díky předehřevu baterie se auto okamžitě začalo nabíjet plným výkonem, který vystoupal na 202 kW.

Volkswagen ID.7
Nabíjení VW ID.7 Pro S

Za 6 minut nabíjení jsme nabili na 100 kilometrů kombinovaného dojezdu. I přestože platforma MEB, na které ID.7 stojí, je pouze 400V, je nabíjení velmi svižné a na 80 % jsme nabili už za 26 minut. 

foto: fdrive.cz

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Pořád si tak nějak virtuálně představuji, čím nahradím Enyaq až bude čas výměny. Moc na výběr dle priorit toho není, ale moc toho není. Ale tahle id.7 (i ta "obyčejná") by to mohla být.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze