ID.7 je elektromobil, který se pyšní titulem Volkswagenu s nejdelším dojezdem. My jsme otestovali právě verzi Pro S, která disponuje větší baterií a je určena pro ty, kteří požadují skutečně co nejdelší dojezd na nabití. Nabízí tak celkovou kapacitu baterie 92 kWh, z čehož je 86 kWh využitelných, což je o 9 kWh více, než má standardní model Pro, případně i většina jiných elektrických Volkswagenů. ID.7 ve verzi Pro S je vybaven zadním pohonem s výkonem 210 kW a novým elektromotorem APP 550, který se vyznačuje vysokou efektivitou a díky novému převodování slibuje i úspornou jízdu na dálnici.
Volkswagen ID.7 Pro S
| Rozměry | 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg |
|---|---|
| Výkon | 210 kW |
| Baterie | 91 kWh, CCS Combo, Mennekes |
| Dojezd | 709 km (WLTP) |
Dlouhodobá kombinovaná spotřeba vozu byla 17,5 kWh na 100 km, což zahrnovalo zimní město i dálnic a reálný kombinovaný dojezd Volkswagenu ID.7 Pro S v zimě je tak bezmála 500 kilometrů, což je výborná hodnota. Jak to ale je čistě na dálnici?
Příjemně překvapil! Kolik km ujede VW ID.7 Pro S v zimě na dálnici?
Testování probíhalo v zimních podmínkách, což přidává na zajímavosti výsledků. Úvodní teplota sice činila 7 stupňů Celsia, rychle však klesala dolů a na konci testu jsme měli již teplotu kolem dvou stupňů Celsia a auto upozorňovalo na možnost tvorby námrazy.





Testovací trasa měřila 300 km a vedla po dálnici D11 směrem na Hradec Králové, následně po dálnici D35 a zpět do Prahy. Auto bylo nabito na 100 % a ukazovalo dojezd 515 km. Během testu byla udržována teplota v kabině na 22 °C.
Během testu se ukázalo, že Volkswagen ID.7 Pro S je velmi úsporný i v zimních podmínkách. Po 70 km jízdy byla spotřeba 20,4 kWh na 100 km a baterie měla stále 83 % kapacity. Po 142 km se spotřeba zvýšila na 21,4 kWh na 100 km, což je stále velmi dobrý výsledek. Po 194 km byla spotřeba 21,7 kWh na 100 km a baterie měla 49 % kapacity, což naznačuje reálný dálniční dojezd kolem 390 km.
Test pokračoval a po 289 km byla spotřeba 21,9 kWh na 100 km a baterie měla 24 % kapacity. Volkswagen si vedl tak dobře, že jsme museli testovací trasu prodloužit o téměř 50 kilometrů, do Prahy jsme tak dorazili zpět po 342 kilometrech se spotřebou 22,2 kWh na 100 km. Baterie přitom stále hlásila 10 % kapacity. Auto ukazovalo, že by mělo mít k dispozici ještě 40 km dojezdu, což odpovídá reálnému dálničnímu dojezdu kolem 385 km v zimních podmínkách.
Celkově se Volkswagen ID.7 Pro S ukázal jako velmi úsporný elektromobil s reálným dálničním dojezdem kolem 385 km v zimních podmínkách. Spotřeba se pohybovala mezi 20,4 a 22,2 kWh na 100 km, což je na zimní podmínky velmi dobrý výsledek. V létě by měl vůz dosáhnout dojezdu přes 400 km, což z něj činí jeden z nejlepších elektromobilů na trhu.
Nabíjí se rychle i v zimě
Následně jsme zapnuli předehřev baterie (lze automaticky i manuálně) a po testu dojezdu jsme ID.7 nabili na ultrarychlé stanici, ke které jsme dorazili s 5 % baterie. Díky předehřevu baterie se auto okamžitě začalo nabíjet plným výkonem, který vystoupal na 202 kW.
Za 6 minut nabíjení jsme nabili na 100 kilometrů kombinovaného dojezdu. I přestože platforma MEB, na které ID.7 stojí, je pouze 400V, je nabíjení velmi svižné a na 80 % jsme nabili už za 26 minut.
foto: fdrive.cz
