Volkswagen ID.7 Tourer na vlastní oči

První dojmy
Volkswagen ID.7 Tourer na vlastní oči
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Volkswagen již odhalil definitivní tvary budoucího elektrického kombi
  • Zanechal na nich pouze umělecky pojatou maskovací fólii
  • My jsme si jej prohlédli naživo

Jihoevropské slunce dokáže všem barvám i tvarům vdechnout pozitivní energii, avšak Volkswagen ID.7 Tourer, který jsme si prohlédli při příležitosti dynamické prezentace výchozího liftbacku ID.7, jako jeden z posledních nových Volkswagenů drží starou zásadu o přísně nadčasovém designu. Ten má za úkol líbit se celému světu a všem společenských vrstvám, což předem vylučuje extravagance či příliš silné dávky emocí. To se zjevně podařilo, protože nové elektrické kombi naživo působí podobně jako třeba Passat Variant či Arteon Shooting Brake. Designéři a individualisté si z něj na zadek nesednou, ale svou nenásilnou elegancí a vkusem doplní každou společenskou příležitost či oděvní kreaci posádky.

Volkswagen ID.7 Tourer – první pohled

Ze všech stran je poznat filigránské vyvažování mezi maximální hmotou přinášející vnitřní prostor a co nejproudnicovějšími liniemi omezujícími čelní odpor vzduchu. To se z estetického hlediska povedlo podle našeho názoru docela dobře, i když se elegance obdobně velkého Arteonu Shooting Brake dosáhnout nepodařilo. Hlavně partie za zadním kolem působí poněkud přerostle, a to i v případě, že jsou na voze velká, 20" kola. Ale na definitivní soudy tohoto druhu si počkejme na odmaskovanou premiéru. A dodejme, že pětimetrové auto s třímetrovým rozvorem by se muselo hodně snažit, aby nepůsobilo elegantně.

Každopádně jsme se nedozvěděli jediný konkrétní technický údaj, takže si můžeme zaspekulovat, že zadokolka dostane zřejmě také dvě baterie o kapacitách 77 a 86 kWh netto plus samozřejmě možnost pohonu všech kol a případně i výkonnou verzi GTX. Ovšem kdy, to zatím opravdu netušíme. Stejný bude i infotainment 4.0 s větším displejem a novými funkcemi, těšit se můžeme mj. na odvětrávaná sedadla, řízený předehřev baterie či inteligentní navigaci s propočtem spotřeby.

Téměř pětimetrové auto nabízí spoustu místa hlavně v zadní polovině interiéru. Menší základní objem kufru proti Passatu i Arteonu zřejmě znamená absenci dvojitého dna