Polestar hlásí klesající prodeje, navzdory rozšíření portfolia

1
Polestar hlásí klesající prodeje, navzdory rozšíření portfolia
Fotografie: Polestar
  • Ve třetím čtvrtletí letošního roku firma dodala 11 900 vozidel, což je meziroční propad cca o 14 %
  • Firma kvůli clům na vozy z Číny rozjela výrobu v USA

Polestar oznámil, že dodal zákazníkům ve třetím čtvrtletí letošního roku přibližně 11 900 vozů. Jak však dodává teslarati.com, značí to meziroční pokles dodávek o 14 %, protože za stejné období loňského roku výrobce dodal 13 900 vozidel. Pokles dodávek nezachránil ani nový model 4. Celkový počet dodávek za prvních devět měsíců letošního roku pak vystoupal 32 300 vozů.

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti, k tomu uvedl: „Polestar má skvělé základy, na kterých může stavět, s přístupem k nejlepším technologiím elektrických vozidel, globální výrobní kapacitou a silnou podporou společnosti Geely. Společně s vedením společnosti provádíme revizi naší strategie a činnosti, abychom stanovili jasnou cestu rozvoje společnosti Polestar.“ Následně dodal: „Klíčem k našemu budoucímu úspěchu bude rozvoj našich obchodních schopností: přejít od předvádění k aktivnímu prodeji vozů. Přijetí aktivnějšího prodejního modelu již podporuje naše ambice, neboť první trhy, kde byl zaveden, vykazují solidní příjem objednávek.“

Společnost očekává, že tržby v roce 2024 budou podobné jako loni a že ve čtvrtém čtvrtletí dosáhne značka kladného hrubého zisku. V tiskové zprávě s pak lze dočíst, že 16. ledna 2025 uspořádá vedení společnosti živé internetové vysílání, na kterém poskytne aktuální informace o podnikání a strategii, včetně zveřejnění vybraných finančních a provozních výsledků za 3. čtvrtletí.

Novinka Polestar 4 vypadá skvěle zvenku i uvnitř, kde najdete veganský interiér

Doplňme, že už dříve jsme vás informovali o problémech značky, jež se počátkem letošního roku definitivně oddělila od Volva, s nímž byla do té doby kapitálově propojena. Poté přišla i výměna generálního ředitele, jímž se nově stal Michael Lohscheller, jenž dříve vedl automobilky jako Opel, VinFast a Nikola Motors a nyní má Polestar přivést k ziskovosti. Nemá to však jednoduché – i kvůli strategii mateřského koncernu Geely, jenž doplácel na svou strategii přesouvání výroby do Číny. Zejména pak v USA, které zavedly 100% clo na dovoz čínských aut, se prodeje dotyčných modelů prakticky zastavily a značka kvůli tomu rozjela výrobu v Jižní Karolíně, odkud dováží auta i do Evropy.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
A co čekali číňani, že tady budou prodávat dvakrát dráže auta než u nich a ještě nebudou stačit vyrábět? Příští rok začnou čínské firmy krachovat jedna za druhou a do 5ti let zbyde tak 10% firem z dnešních cca 130.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze