Automobilka BYD se na tiskové konferenci v rámci mnichovského autosalonu pochlubila, že v prvním pololetí se stala světovou šestkou s tím, že pátá značka má před ní jen mizivý náskok. V prodejích nabíjecích aut byla jednoznačně první. Za prvních osm letošních měsíců prodala celkem 2,86 milionů aut po celém světě, což znamená meziroční růst o 23 %. Naprostá většina aut zatím stále skončila na domácím trhu, přesto se však automobilce povedlo ve stejném období vyvézt celkem 600 tisíc aut, což znamená meziroční růst o 137 %. Velké nárůsty hlásí především Velká Británie, Itálie, Španělsko, Francie a Německo. Úhrnem se už značce podařilo prodat 13,4 milionu nabíjecích automobilů.
Aby nebyli Evropané oslněni málo, zaznělo také, že zatímco předloni touto dobou nabízela v Evropě šest modelů, nyní už jich je třináct a pokrývají všechny třídy od městských prcků až po velké sportovní sedany a SUV. Zástupci značky se také pochlubili, že zaměstnávají více než 120 tisíc lidí ve výzkumu a vývoji v celkem 11 ústavech, do této oblasti investovali za první pololetí 2025 už více než 3,7 miliardy eur (90 miliard korun), což je meziroční nárůst o 53 %, a za jeden pracovní den podají průměrně 45 patentů, přičemž kumulativně jich nasbírali již více než 65 tisíc.
Automobilka bude pokračovat v expanzi a koncem letošního roku už se bude oficiálně dovážet do 32 evropských zemí, přičemž prodejních a předváděcích míst by mělo být přes tisíc. A právě toto číslo se napřesrok zdvojnásobí, takže lze očekávat rychlý růst dealerské sítě i u nás.
Ohledně evropské mise zaznělo, že právě dokončovaná továrna v maďarském Segedínu (Szeged) bude připravena zahájit produkci již koncem letošního roku. A už také víme, který model bude první; půjde o čtyřmetrový elektrický subkompakt BYD Dolphin Surf. A protože se tím BYD vyhne placení dodatečných cel za dovoz elektromobilů z Číny do EU, lze očekávat výrazné zlevnění tohoto modelu, který se v Česku zatím sice neprodává, ovšem po přepočtu jeho evropské ceny začínají kolem půl milionu korun. Do roku 2028 chce BYD vyrábět všechny modely pro Evropu přímo na starém kontinentu.
BYD také přichází po vzoru evropských automobilek s programem prodeje certifikovaných ojetých aut, v jehož rámci bude u každého nabízeného vozidla kontrolováno celkem 179 parametrů a záruka minimálně 90 % zbytkové kapacity trakční baterie. Na vůz z tohoto zdroje bude poskytována záruka i další značkové výhody. Společnost také slíbila už příští rok zprovoznit v Evropě prvních 200 až 300 megawattových nabíječek Denza Flash Charging.
