Automobilka BYD se nedávno pochlubila vlastní verzí megawattového dobíjení, které doma konkuruje obdobnému systému Zeekr s udávaným špičkovým výkonem 1,2 MW a Huawei, který udává dokonce 1,5 MW. Stojany BYD prý dokáží poskytnout až 1 000 kW s jedním konektorem, nebo 1 360 kW se dvěma, ovšem tyto fantastické hodnoty jsou spíše teorií, které se v praxi daří dosáhnout jen málokdy a to ještě za ideálních podmínek, jak upozorňuje CarNewsChina. Přesto během jediného roku od uvedení mělo v Číně vyrůst hned pět tisíc těchto ultrarychlých stojanů, reálné tempo je ale podle CNEVPost mnohem vyšší a zemi zřejmě pokryje rovnou 15 tisíc stojanů.
Není v tuto chvíli úplně jasné, jaký nabíjecí standard automobilka zvolila, konektor se na fotce podobá spíše severoamerickému NACS, na běžně dostupných fotkách však nikde není vidět jeho vnitřní strana. To není tak zbytečná otázka, jak by se mohlo na první pohled zdát; podle Autocaru totiž do Velké Británie zamíří už v prvním kvartálu 2026 první elektromobily z koncernu BYD, schopné megawattového dobíjení. Konkrétně má jít o hatchback Denza Z9 GT, vzápětí následovaný SUV B5 a MPV D9.
A při té příležitosti také v Británii vyrostou první megawattové stojany BYD. Ty budou vybaveny dvěma konektory a na autě budou rovněž dva porty; půjde tedy zřejmě o CCS2, přinejmenším pro jeden z nich, aby bylo možné vůz nabíjet i na jiných stanicích. Technicky to možné je; konektor CCS2 zvládne přenést 500 A při napětí 1 000 V, což je přesně polovina požadovaného proudu. Každopádně, kdo bude chtít nabíjet plnou rychlostí, bude muset zapojovat dva konektory. Zástupci BYD každopádně uvádějí, že se na jejich stojanech budou moci dobíjet i jiné značky. Evropa už má vlastní megawattový standard MCS, ten je ale určen primárně pro užitková auta a jeho nevýhodou pro případné jiné použití jsou fyzické rozměry konektoru.
Síť megawattových stojanů BYD má každopádně vyrůst i ve Spojeném království, jen v tuto chvíli není jasné, kdy se tak stane a jak přesně si společnost poradí s kapacitou tamější veřejné rozvodné sítě, která na takový nápor není připravena. Nejspíše se tedy půjde cestou místních bateriových úložišť a fotovoltaických elektráren. Technologii superrychlého dobíjení každopádně podporují i špičkové modely BYD Han L a Tang L, které se ovšem v Británii prodávat nebudou. Časem tedy snad dojde na jiné, možná i levnější modely, vše ale bude záviset na řadě faktorů.

Kolik DC/DC měničů po 50kW dáme paralelně určuje proud a jak velké napětí na výstupu je závislé na Fetech toho DC/DC. Konektor / kabely k němu musí jak proud tak napětí dát a samozřejmě i to auto. Žádná revoluce, bude to drahé nabíjení.
Jako nejdůležitější vidím průlom v LFP, kde je možné 12C ale to se netýká jen BYD ale i CATL. Takže se to objeví i jinde. Jsem spíš zvědav jak na tom budou LFP koncernu VW než BYDu.
Jinak poslední iterace CCS2 zvládá víc než 500A, dává 1MW peak, dlouhodobě 800kW s chlazením, bez chlazení 800kW peak a 600kW dlouhodobě. A to je stejný konektor který máme v autě. Takže 600A = 240kW@400V, s chlazením 320kW@400V. Max napětí 1000V. Takže minimálně v Evropě bude tohle lacinější způsob jak zrychlit nabíjení než nějaká čínská specialita.