Další bod pro Teslu. Její nabíjecí standard v Americe přebírá i Volkswagen

5
Další bod pro Teslu. Její nabíjecí standard v Americe přebírá i Volkswagen
Fotografie: Electrify America
  • Electrify America, dcera koncernu Volkswagen, provozuje druhou největší nabíjecí síť v severní Americe
  • Oznámila, že do roku 2025 zavede na svých stanicích standard NACS od Tesly
  • Na NACS totiž přejde většina hráčů na tamějším trhu

Průlomové oznámení Fordu o přechodu na nabíjecí standard NACS vynalezený Teslou spustil lavinu. Vzápětí se přidal General Motors a následovaly automobilky Rivian, Volvo a Polestar. Během pouhých týdnů zareagovala i firma Electrify America, které patří druhá nejhustší nabíjecí síť ve Spojených státech a Kanadě. Ta totiž oficiálně oznámila, že do roku 2025 zavede na svých nabíjecích stanicích konektory NACS, a to spolu se stávajícím standardem CCS1. O jeho osudu zřejmě rozhodne postoj Stellantisu, potažmo FCA, tedy třetího velkého hráče na americkém trhu. Každopádně zůstává dále v užívání. Obdobné rozhodnutí oznámili ještě dříve i menší tamější poskytovatelé jako EVgo, ChargePoint či Blink. Již se pracuje na standardizaci NACS podle SAE.

Současně přišel Reuters s informací, že samotný Volkswagen už nyní jedná s Teslou ohledně případného přechodu na NACS. Ten by se v USA týkal nejen současných značek Volkswagen, Audi a Porsche, ale i budoucí značky Scout, na jejímž oživení se právě pracuje.

Diskuze ke článku
Roman P
Roman P
Jediný, co teda nechápu, jak chtějí NACS cpát nám do EU, když tu na AC běžně využíváme 3 fáze a to tenhle konektor neumí...To jako budeme mít NACS na DC a Type2 na AC? Asi těžko...no jsem zvědavý, jak tohle dopadne..
Two Gamers cz
Two Gamers cz
TARIFY PRO DOMACNOSTI ATD. SE BUDOU MENIT - ZA CHVILI TO PŘIJDE A NEBUDE SE PLATIT ZA SILU JISTICE ALE ZA ODBER.TZN. ODEBERES NAPŘ. 5000KWH A SOUSED VEDLE 5KWH ZA ROK TAK TAM BUDE CENOVY ROZDIL !!! A POČÍTÁM ZE TO NEBUDE VE PROSPECH ELEKTROMOBILITY...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze