Průlomové oznámení Fordu o přechodu na nabíjecí standard NACS vynalezený Teslou spustil lavinu. Vzápětí se přidal General Motors a následovaly automobilky Rivian, Volvo a Polestar. Během pouhých týdnů zareagovala i firma Electrify America, které patří druhá nejhustší nabíjecí síť ve Spojených státech a Kanadě. Ta totiž oficiálně oznámila, že do roku 2025 zavede na svých nabíjecích stanicích konektory NACS, a to spolu se stávajícím standardem CCS1. O jeho osudu zřejmě rozhodne postoj Stellantisu, potažmo FCA, tedy třetího velkého hráče na americkém trhu. Každopádně zůstává dále v užívání. Obdobné rozhodnutí oznámili ještě dříve i menší tamější poskytovatelé jako EVgo, ChargePoint či Blink. Již se pracuje na standardizaci NACS podle SAE.
Současně přišel Reuters s informací, že samotný Volkswagen už nyní jedná s Teslou ohledně případného přechodu na NACS. Ten by se v USA týkal nejen současných značek Volkswagen, Audi a Porsche, ale i budoucí značky Scout, na jejímž oživení se právě pracuje.