CCS v Americe prohrává, dva velcí hráči přecházejí na nabíjecí standardy Tesla

6
CCS v Americe prohrává, dva velcí hráči přecházejí na nabíjecí standardy Tesla
Fotografie: GM
  • Zdá se, že Muskův dlouhý a zdánlivě beznadějný boj se dočkal obratu
  • Po automobilce Aptera přecházejí na jeho nabíjecí standardy dva giganti
  • Standard CCS dostává v Severní Americe vážné trhliny

Zatímco Ford oznámil přechod na konektor J1772 a s ním související palubní systému již v květnu, nově se k němu připojil i druhý v velké americké trojky, General Motors. Nyní se čeká na reakci Stellantisu, aktuálního majitele Chrysleru, zda se přidá. Nicméně v tuto chvíli to poprvé vypadá, že standard CCS dohodnutý v roce 2011 sedmi velkými automobilkami (mimo jiné i Fordem a GM) vůbec poprvé dostává vážnou překážku na svém vítězném tažení severem amerického kontinentu. Hlavním důvodem je podle CNBC úspora 400 milionů dolarů za budování vlastní nabíjecí infrastruktury. Akcie obou společností po tomto oznámení stouply o více než 3 %.


Pro majitele současných i budoucích elektromobilů od GM to znamená, že od příštího roku budou mít přístup k 12 000 Superchargerům, nejdříve prostřednictvím adaptéru, později už přes nativní konektor NACS (Tesla), který GM začne do svých vozů od roku 2025 instalovat. Součástí kontraktu bude i přístup k billingu a samočinné autorizaci, měl by tedy být zachován komfort, na který jsou již dlouho zvyklí teslisté.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 10. 6. 2023 10:27
Ten NACS je podle me lepsi - kompaktnejsi, vyuzivaji stejne piny pro AC a DC. I kdyz sloby asi udelat i komunikaci pres stejne piny - takze snizit pocet pinu na 3. Ale komunikacni piny muzou byt i male takze moc velikost konnektoru neovlivnuji. Na druhou stranu CCS je asi bezpecnejsi v tom smyslu ze nevyzaduje komutaci AC/DC a pak nabijeci zarizeni muze byt jednodussi, hlavne jde o AC wallboxy ktere dela kdokde, u DC je to asi vic pod kontrolou. Ale nevim jestli to stoji za to mit tak obrovsky konnektor. Proste ten CCS je podle me zastaraly - uroven 90-200x let. To bude jeste jak s USB u pocitacu - myslim ze se to bude menit i u nas, s casem.
Jakub
Jakub
Určitě potěšili současné majitele Fordu s CCS. Kdyby aspoň ty SC byly pod powerpass/fordpass... Aby fungovalo plug and charge.
Josef L
Josef L
USA přece nemůže mít evropský standard, to nedá jejich ješitnost.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze