Zatímco Ford oznámil přechod na konektor J1772 a s ním související palubní systému již v květnu, nově se k němu připojil i druhý v velké americké trojky, General Motors. Nyní se čeká na reakci Stellantisu, aktuálního majitele Chrysleru, zda se přidá. Nicméně v tuto chvíli to poprvé vypadá, že standard CCS dohodnutý v roce 2011 sedmi velkými automobilkami (mimo jiné i Fordem a GM) vůbec poprvé dostává vážnou překážku na svém vítězném tažení severem amerického kontinentu. Hlavním důvodem je podle CNBC úspora 400 milionů dolarů za budování vlastní nabíjecí infrastruktury. Akcie obou společností po tomto oznámení stouply o více než 3 %.
Excited for what this partnership means for our customers and the industry. https://t.co/3qlkVvW7kR
— Mary Barra (@mtbarra) June 8, 2023
Pro majitele současných i budoucích elektromobilů od GM to znamená, že od příštího roku budou mít přístup k 12 000 Superchargerům, nejdříve prostřednictvím adaptéru, později už přes nativní konektor NACS (Tesla), který GM začne do svých vozů od roku 2025 instalovat. Součástí kontraktu bude i přístup k billingu a samočinné autorizaci, měl by tedy být zachován komfort, na který jsou již dlouho zvyklí teslisté.