😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Elektrická kola se roztáčejí, Chevrolet ukázal elektrický Blazer

Elektrická kola se roztáčejí, Chevrolet ukázal elektrický Blazer
Fotografie: Chevrolet
  • General Motors je v časové tísni, proto volí netradiční marketing
  • Ukazuje své budoucí elektromobily dlouho před oficiálními premiérami
  • Právě nyní odhalil nový elektrický Blazer, který se začne vyrábět až napřesrok

Zatímco o elektrickém Chevroletu Equinox už víme nějakou dobu, a to včetně definitivní podoby, nyní se Chevrolet pochlubil dalším slibným modelem těsně před dokončením. I on vznikl na platformě Ultium a výrobce o něm mluví jako o „průlomu“. Čistě elektrický Chevrolet Blazer EV SS se dostane na trh dokonce ještě dříve než Equinox, konkrétně na jaře 2023, pochopitelně jako modelový rok 2024. Poprvé byl oficiálně oznámen v březnu (viz video), v dubnu proběhly médii špionážní fotografie zamaskovaných prototypů, o měsíc později pak neoficiální rendery z různých zdrojů a konečně teď učinila automobilka všem spekulacím přítrž. Zároveň oznámila datum oficiální premiéry – 18. července.

Model vyšší střední třídy bude pravděpodobně vyjíždět ze závodu Ramos Arizpe v Mexiku, kde se aktuálně vyrábí spalovací Blazer a míří do něj investice ve výši miliardy dolarů (23,7 miliardy korun) související s elektromobilní konverzí. Ve stejném místě navíc firmy LG a Magna začaly budovat továrnu na výrobu měničů, elektrických motorů a palubních nabíječek. Kromě jiných prvenství půjde o prvního zástupce výkonných typů SS mezi Chevrolety. Cena zatím stanovena nebyla, avšak logicky zamíří výš než u menšího Equinoxu. U něj výrobce slíbil startovní částku kolem 30 000 USD (711 tisíc korun).

Zajímavé je, že to není první elektrický Blazer, který vyjel z bran Chevroletu. Již v roce 2020 vznikl pro on-line veletrh SEMA360 v Las Vegas show car na základě Blazeru K5 z roku 1977, do něhož konstruktéři zastavěli kompletně elektrický pohon s elektromotorem o výkonu 200 koní.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze