Další virální selhání robotaxíků Cruise. Tentokrát ignorovaly výstražné pásky

Další virální selhání robotaxíků Cruise. Tentokrát ignorovaly výstražné pásky
Fotografie: Cruise
  • Flotila autonomních taxíků firmy Cruise v San Franciscu pravidelně plní sociální sítě
  • Jejich chyby poukazují na složitost problematiky, vedly už k nehodě se zraněními

Co všechno zatím autonomní automobily neumějí, o tom by mohli ve firmě Cruise provozující robotaxi v ulicích San Francisca dlouze vyprávět. Bohužel každé podobné selhání, jakkoliv často působí komicky, příliš nepřispívá k obecné důvěře ve schopnosti autonomních vozidel. Takže zatímco se uživatelé sociálních sítí rádi zasmějí nad maléry autonomního auta, zanechaný dojem moc k smíchu není. Už jsme takto viděli robotaxi, které zastavilo na zelené a spustilo varovné blikače, nedokázalo zareagovat na policisty snažící se dostat dovnitř a zjistit, proč vůz v noci nesvítí a nikdo v něm nesedí a prostě jim odjelo a bohužel také narazilo do jiného auta a způsobilo zranění několika osobám.

To vše má na triku společnost Cruise provozující autonomní Chevrolety Bolt a aktuálně se k těmto historkám přidala další. Po velké bouři, která postihla kalifornské velkoměsto, byly ve městě popadané stromy a sloupy elektrického vedení i s dráty. To je situace, kterou lidský řidič vyřeší prostě tak, že postižené místo objede. Ne tak dva robotaxíky, které podle insideevs.com nezareagovaly na nataženou výstražnou pásku ani další anomálie a prostě do postiženého místa najely. A následně se pochopitelně zamotaly jak do samotné pásky, tak do spadlých elektrických drátů. Nikdo naštěstí nebyl zraněn, avšak vozy se samy nedokázaly vyprostit a incident neunikl všudypřítomným kamerám v mobilech.


Americký národní úřad pro dálniční bezpečnost NHTSA celý projekt prověřuje a zatím nedošel k závěrům. Služba Cruiser je v San Franciscu provozována od června 2022 a od té doby údajně najezdila více než 700 000 km, v převážné většině bez problémů. General Motors s projektem začal v roce 2018 a už jej stál téměř 5 miliard dolarů (110 miliard korun), generální ředitelka GM Mary Barraová však veřejně deklarovala důvěru, že do roku 2030 by měl vynášet 50 miliard dolarů (1,1 bilionu korun) ročně.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze