General Motors představil levnou alternativu k technologicky i cenově našlapanému Hummeru EV s velkým předstihem před zahájením sériové výroby. Chevrolet Silverado EV je totiž prezentován jako model 2024, to znamená zahájení výroby na jaře 2023. Už nyní si jej ale lze na webovém formuláři zarezervovat a očekávat velmi příznivou startovní cenu 39 900 USD (865 000 Kč) bez poplatků. Ta se ovšem bude týkat spartánské pracovní verze WT (Work Truck) s ocelovými koly a zjednodušenou výbavou. Ten také, spolu s vrcholnou specifikací RST First Edition za více než 2,5násobek (105 000 USD/2 275 000 Kč) otevře prodeje. Civilněji laděné, levnější výbavy RST, Trail Boss a další nastoupí později.
Jako vůbec první verze WT se představilo flotilové provedení s výkonem 510 k/832 Nm, nosností 544 kg a povolenou hmotností vleku 3,6 tuny. Do výroby na jaře 2023 se ovšem první dostane verze s největší baterií, která dojede až 643 km a utáhne 4,5 tuny. Později také dojde na paket, s nímž elektrické Silverado bude moci na tažné zařízení zapřáhnout až 9 tun.
Na podzim 2023 vyjede i zmíněné elitní civilní provedení RST First Edition. To se pochlubí rovněž dojezdem až 643 km, výkonem 664 k/1 056 Nm a režimem Wide Open Watts, v němž pokoří 96 km/h pod 4,5 sekundy. Všechna kola budou nejen elektricky poháněna, ale i řízena, adaptivní vzduchový podvozek změní světlou výšku v rozmezí 50 mm, flexibilní přepážka mezi obytným a ložným prostorem zase dovolí umístit neskladná břemena částečně do interiéru. Čelnice korby dostane elektrické ovládání a součástí výbavy bude lišta s až deseti elektrickými zásuvkami, o celkovém výkonu až 10,2 kW. Vůz tak bude moci posloužit mj. k dobití jiného elektromobilu či k napájení celého domu. Nechybí ani velký, voděodolný „frunk“ a volitelný kryt ložné plochy.
V kompletně přestavěném interiéru, který se přiblížil spíš osobním než užitkovým modelům, se o infozábavu postará hned několik displejů. Ten středový bude 17", konfigurovatelná virtuální přístrojová deska zase zabere 11". Chybět nebude ani barevný head-up displej s 14" spolu s autonomním řízením Super Cruise L3 zatím neznámých parametrů, schopným kontrolovat i zapřažený těžký vlek. Palubní systém vznikl na základě operačního systému Ultifi-Linux a bude podporovat vzdálené aktualizace. Všechna elektrická Silverada nabídnou, vzhledem k předpokládaným kapacitám svých baterií pochopitelně, standardní DC nabíjení 350 kW (s 800V nabíječkou), které doplní energii na 160 km jízdy za 10 minut. Majitelé RST First Edition dostanou i službu Ultium Charge 360.
Velkou výhodou a zároveň hlavním trumfem oproti konkurenčnímu Fordu F-150 Lightning je základní konstrukce. Ta totiž, na rozdíl od Fordu, vestavěného do upravené spalovací platformy, vznikla na bílém papíře s využitím flexibilní platformy Ultium. Díky tomu nabídne Silverado mj. nezávislé zavěšení všech kol a podle slov výrobce pohodlnější a jistější jízdu na silnici i mimo ni. Přesto se novinka designově hlásí k aktuálnímu spalovacímu stejnojmennému Chevroletu, který je pro General Motors životně důležitým modelem.