General Motors vyčaroval 60 000 nabíjecích míst. Jediným podpisem

General Motors vyčaroval 60 000 nabíjecích míst. Jediným podpisem
Fotografie: General Motors
  • GM nabídne zákazníkům síť desetitisíců nabíječek
  • Nikoliv vlastních, ale od partnerských poskytovatelů
  • Krok je součástí projektu Ultium

General Motors chystá velkou ofenzivu se svými elektromobily nové generace, založenými na moderní platformě Ultium. První budou Hummer EV a Cadillac Lyriq, tedy velké a drahé modely s prémiovými ambicemi. Protože je dnes už jasné, že nabíjení v budoucnosti nebude levné, je třeba zapracovat na úrovni doplňkových služeb. Dohnat náskok Tesly s největší sítí vlastních nabíječek na světě by bylo zdlouhavé a drahé, tak se hledají alternativní řešení. General Motors jedno takové podle electrek.co našel.

Uzavřel totiž smlouvu s celkem sedmi lokálními poskytovateli nabíjecích služeb v USA a Kanadě, a jejich prostřednictvím nabídne v rámci služby Ultium Charge 360 svým zákazníkům exkluzivní přístup k téměř 60 000 nabíjecím místům v celé severní Americe. Bude k tomu stačit jediná aplikace. Není to první krok, už vloni vznikl kontrakt se společností EVgo na společné vybudování nejméně 2 700 stanic s výkonem až 350 kW do roku 2025. Do konce letošního roku by jich mělo vzniknout 500. Cílem je klientům zajistit centralizované a komplexní služby na jednom místě. Kromě přístupu k nabíječkám a neustálého rozšiřování jejich sítě budou všechny služby pravidelně aktualizovány. Nechybí ani přímá podpora – kdo si koupí nebo dlouhodobě pronajme elektrický Bolt, tomu GM zařídí bezplatnou odbornou instalaci domácího wallboxu.

Součástí kontraktu jsou prakticky všichni nezávislí velcí poskytovatelé v severní Americe, s výjimkou toho největšího, Electrify America. S ním prý ovšem probíhají jednání. Vypadá to jako dobrý počin, háček je ale v tom, že GM zjevně zaspalo v implikaci standardu Plug&Charge, který se rychle stává samozřejmou novou funkcí. Aplikace je dobrý začátek, ale má svá omezení, navíc proti možnosti jen přijet, zapojit a nabíjet silně zaostává v uživatelské přívětivosti. Jenže pokud nechce GM prohrát důležité body, bude to muset bleskově napravit. Uvidíme za několik měsíců. V tomto závodě vítězí Evropa, kde jsou podobné služby už nějakou dobu samozřejmostí u řady automobilek včetně Škody Auto. Ta například se svou kartou Powerpass nabízí přístup k téměř 195 000 evropských nabíječek.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze