😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

General Motors vyčaroval 60 000 nabíjecích míst. Jediným podpisem

General Motors vyčaroval 60 000 nabíjecích míst. Jediným podpisem
Fotografie: General Motors
  • GM nabídne zákazníkům síť desetitisíců nabíječek
  • Nikoliv vlastních, ale od partnerských poskytovatelů
  • Krok je součástí projektu Ultium

General Motors chystá velkou ofenzivu se svými elektromobily nové generace, založenými na moderní platformě Ultium. První budou Hummer EV a Cadillac Lyriq, tedy velké a drahé modely s prémiovými ambicemi. Protože je dnes už jasné, že nabíjení v budoucnosti nebude levné, je třeba zapracovat na úrovni doplňkových služeb. Dohnat náskok Tesly s největší sítí vlastních nabíječek na světě by bylo zdlouhavé a drahé, tak se hledají alternativní řešení. General Motors jedno takové podle electrek.co našel.

Uzavřel totiž smlouvu s celkem sedmi lokálními poskytovateli nabíjecích služeb v USA a Kanadě, a jejich prostřednictvím nabídne v rámci služby Ultium Charge 360 svým zákazníkům exkluzivní přístup k téměř 60 000 nabíjecím místům v celé severní Americe. Bude k tomu stačit jediná aplikace. Není to první krok, už vloni vznikl kontrakt se společností EVgo na společné vybudování nejméně 2 700 stanic s výkonem až 350 kW do roku 2025. Do konce letošního roku by jich mělo vzniknout 500. Cílem je klientům zajistit centralizované a komplexní služby na jednom místě. Kromě přístupu k nabíječkám a neustálého rozšiřování jejich sítě budou všechny služby pravidelně aktualizovány. Nechybí ani přímá podpora – kdo si koupí nebo dlouhodobě pronajme elektrický Bolt, tomu GM zařídí bezplatnou odbornou instalaci domácího wallboxu.

Součástí kontraktu jsou prakticky všichni nezávislí velcí poskytovatelé v severní Americe, s výjimkou toho největšího, Electrify America. S ním prý ovšem probíhají jednání. Vypadá to jako dobrý počin, háček je ale v tom, že GM zjevně zaspalo v implikaci standardu Plug&Charge, který se rychle stává samozřejmou novou funkcí. Aplikace je dobrý začátek, ale má svá omezení, navíc proti možnosti jen přijet, zapojit a nabíjet silně zaostává v uživatelské přívětivosti. Jenže pokud nechce GM prohrát důležité body, bude to muset bleskově napravit. Uvidíme za několik měsíců. V tomto závodě vítězí Evropa, kde jsou podobné služby už nějakou dobu samozřejmostí u řady automobilek včetně Škody Auto. Ta například se svou kartou Powerpass nabízí přístup k téměř 195 000 evropských nabíječek.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze