Prémiová značka koncernu GM má z principu nejvyšší flotilové emise svých automobilů, takže je nabíledni, že podstoupí plnou elektrifikaci jako první z velkých brandů (vůbec nejdříve by měl přijít na řadu znovuzrozený Hummer). Potvrdil to osobně šéf Cadillacu Rory Harvey a dodal, že to neznamená předčasné ukončení spalovacích modelů. Zejména ty nové v nabídce podle electrek.co zatím zůstanou, nebudou však na konci modelového života už nahrazeny jako dosud dalšími Cadillaky na fosilní paliva, nýbrž elektromobily. Každopádně v roce 2030 už by značka, v minulosti vyrábějící mj. šestnáctiválcové limuzíny Sixteen, neměla prodávat žádné konvenční automobily s výbušným motorem.
Je to ambicióznější plán proti zbytku koncernu, celý General Motors plánuje plnou elektrifikaci až v roce 2035. Zejména s přihlédnutím k faktu, že Cadillac dosud žádný elektromobil neprodává. To se však změní koncem prvního kvartálu 2022, kdy by měl podle electrek.co na trh vstoupit Cadillac Lyriq, později následovaný dosud tajemným Celestiqem, malosériovým, ručně vyráběným ultraluxusním korábem na vrcholu nabídky Cadillacu s převratnou skleněnou střechou a inovativním infozábavním systémem.
Pětimetrový crossover Cadillac Lyriq se představil pro modelový rok 2023 v konečné specifikaci. Vznikat bude ve Spring Hill v Tennessee. Se základní cenou 59 990 USD bez daně (cca 1 290 000 Kč) je výrazně levnější než konkurenti Jaguar I-Pace i Audi e-tron, které by měl rovněž citelně překonat dojezdem. Na trh vstupuje s pohonem zadních kol jediným elektromotorem o výkonu 255 kW (347 k)/440 Nm, později by měly přibýt verze 4×4. Dvanáctimodulová li-ion baterie pojme 100 kWh, měla by podle interních měření Cadillaku stačit na 523 km, oficiální hodnoty, EPA, NEDC ani WLTP však zatím k dispozici nejsou. Nabíjení podle amerických norem by mělo dosahovat hodnot 190 kW (DC level 3), případně 19,2 kW (AC 240 V).
Mohutným dimenzím (D × Š × V; rozvor = 4 996 × 1 977 × 1 623; 3 094 mm) odpovídá pohotovostní hmotnost 2 545 kg i zavazadelník 793/1 723 l podle SAE. Ohromit by měla výbava, především instalace systému GM Super Cruise, který jako vůbec první skutečně plní definici autonomního řízení úrovně 2 s některými funkcionalitami z úrovně tři. Ten je podle mnohých testerů lepší než Autopilot Tesla, takže se máme nač těšit. I další prvky stojí za pozornost. Palubní desku by měl zdobit 33" LED displej, zobrazující miliardu barevných odstínů, řidičovy smysly zase pohladí high-endový audiosystém AKG Studio s 19 reproduktory, umístěnými mj. v hlavových opěrkách. Pokud bude vypnutý, měl by sluch relaxovat díky aktivnímu potlačování hluku nové generace. Standardní 20" kola bude možno nahradit rozměrem 22", chybět nebudou ani LED světlomety s choreografickými světelnými efekty. Kola by měly vést víceprvkové závěsy, vpředu dvojité lichoběžníkové, s pasivními adaptivními tlumiči. Ambicím modelu bude odpovídat i dimenzace brzd, které nabídnou vzadu větší kotouče (345 mm) než vpředu (321 mm), jak je u podobných vozů zvykem.