Až do včerejška trvala prekérní situace, kdy celý koncern GM, který v minulosti udával tón celému světu, měl ve výrobním programu jediné dva elektromobily. Osmiletý Chevrolet Bolt, již značně zastaralý a navíc zatížený skandálem se samozážehy baterií LG Chem, a obří Hummer EV, nabitý špičkovými technologiemi, avšak určený jen pro ty nejbohatší z bohatých. Nic mezi tím. V pondělí 21. 3. 2022 ovšem z výrobní linky v rozsáhlém komplexu Spring Hill v Tennessee podle electrek.co sjel první sériový Cadillac Lyriq a otevřel novou kapitolu v bohaté kronice General Motors. V ní se konečně dostane na širší masy zájemců o elektromobil, jakkoliv to může znít v případě prémiové značky Cadillac paradoxně.
Jak moc se na něj veřejnost těší, ukázal nedávný předprodej, kdy zaváděcí Debut Edition s neznámým počtem kusů loni v září zmizela během 19 minut. V lednu se fanoušci dočkali prvního předsériového kusu, následovala reklamní kampaň s doktorem Zlounem na sportovní události roku v USA a nyní došlo na zahájení sériové produkce. Aby těch devatenáctek nebylo málo, zahájení regulérního prodeje je naplánováno na 19. května. Poučen z předchozích nezdarů, Cadillac navýšil alokaci výrobních kapacit a do první vlny objednávek pustí více než 240 000 Lyriqů. Ovšem s poznámkou, že dodání se nemusí stihnout do začátku roku 2023.
Lyriq otevírá modelovou ofenzívu, postavenou na moderní technologii baterií a pohonu Ultium. Pětimetrový crossover bude k dispozici s pohonem zadních i všech kol, v této chvíli nabízí baterii o kapacitě 100 kWh a nabíjecím příkonu až 190 kW. Nabídne paletu moderních technologií počínaje adaptivním odpružením přes špičkový dotykový displej s 33" a miliardou barevných odstínů, high-endový audiosystém AKG s 19 reproduktory, až po 22" kola. Startovní edice se prodávala za 60 000 USD (1 350 000 Kč), cenu běžné verze zatím neznáme, avšak vzhledem k aktuální situaci a hladu po špičkových elektromobilech se cenově při zemi držet nemusí. O prodeji v Evropě se zatím nemluví, takový koráb by se nám tu však určitě líbil.