Koncept nabíječek Siemens. Obslouží celé parkoviště bez kopnutí do země

Koncept nabíječek Siemens. Obslouží celé parkoviště bez kopnutí do země
Fotografie: Nexii
  • Nadzemní konstrukce vznikla z nízkouhlíkových materiálů
  • Skrývá veškerá elektrická zařízení, nejsou třeba výkopy
  • Systém je škálovatelný

Siemens představil nápad, který může výrazně zjednodušit a zlevnit montáž nových nabíjecích stanic. Koncept VersiCharge XL je totiž modulární stavebnicí, s níž lze vybavit jedno nebo více vedle sebe umístěných příčných parkovacích míst elektrickou nabíjecí přípojkou – střídavou i stejnosměrnou. Ekologicky, levně a rychle. Odbourává totiž jednu z největších nepříjemností při stavbě klasických solitérních nabíjecích stojanů, zejména těch výkonných typu DC – nutnost poměrně rozsáhlých zemních prací pro každou stanici. Ty navíc na řadě míst z nejrůznějších důvodů ani nejsou možné. K VersiCharge XL stačí jen na jednom konci přivést dostatečně výkonnou přípojku a pak už stačí jen montovat.

Modulární nadzemní konstrukce totiž veškerou související řídicí i výkonovou elektroniku obsahuje v sobě. A nejen to; lze ji řetězit, přičemž stačí jednotlivé díly propojovat mezi sebou. Už tedy není třeba žádné podzemní natahování kabelů ke každému parkovacímu místu, navíc se zbytečně neopakují součásti, které nepotřebuje každá přípojka zvlášť. Konstrukci stačí jen ukotvit do pevného podkladu, a to jak u novostaveb, tak velice snadno i na již hotových parkovištích.


Struktura, zkušebně nainstalovaná u sídla Siemensu v Peach Tree v americké Georgii, vznikla za tři dny. Sestává se totiž z pevného a počasí odolného materiálu Nexiite, vyvinutého společností Nexii z Vancouveru. Ten má podobné vlastnosti jako beton, avšak obsahuje mnohem méně uhlíku. V ní jsou zality moduly systému Siemens Sentron Busway, určené ke stavbě bezpečných elektrických rozvodů, plnohodnotných nabíjecích stanic i souvisejících systémů v cizích strukturách, tedy i mimo vlastní nabíjecí stojany.

Podle firmy jde o první řešení svého druhu na světě a umožní snadnou, rychlou a levnou instalaci prakticky kdekoliv od veřejných stání přes podzemní parkoviště až po velké logistické uzly. Zatím je ve stádiu prototypu, který vznikl za šest měsíců a nyní postoupí testování. Design tedy zatím dost možná není finální, což je asi dobře, protože kromě poněkud pochmurného vzhledu se jeví jako nevýhoda i absence solárních panelů. Siemens nicméně počítá s poměrně rychlým uvedením do výroby. Je to podle vás cesta k rychlejšímu rozšiřování nabíjecích míst?

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze