Společnost Siemens Smart Infrastructure úspěšně dobila první kamion skrz standardizovaný konektor MCS, určený pro nabíjecí výkony v řádech megawattů. Chce se totiž se svými nabíječkami Sicharge uplatnit i v rychle rostoucím byznysu nabíjení těžkých nákladních vozidel a autobusů na krátkých i dlouhých trasách. Ten je stimulován na jedné straně zvyšující se poptávkou a na té druhé pak vývojem baterií i nabíjecích technologií. A s novým nabíjecím standardem se počítá jako s klíčovým.
Prototyp megawattového nabíjecího systému vychází ze stávajících komponent rodiny Sicharge a obsahuje několik dobíjecích jednotek Sicharge UC150 plus přepínací matici. Ta sdružuje výstupní výkon dobíjecích stanic a podle požadavků ho směruje do speciálně upraveného výdejového terminálu. Tím je řetězec završen. Takováto sestava, pracující s výkonem kolem jednoho megawattu (standard MCS do budoucna počítá i s vyššími hodnotami), by dokázala dnešní standardní baterii těžkého elektrického kamionu nabít z 20 na 80 % SoC za zhruba 30 minut.
Těžká nákladní vozidla v silniční dopravě aktuálně vyprodukují přes 25 % skleníkových plynů v celé EU, od roku 2040 bude třeba jejich množství snížit o 90 %. Na městské autobusy bude ještě větší přísnost; tam bude třeba 90% snížení už v roce 2030 a o pět let později už by se měly obejít zcela bez emisí.
viz. kempower com/solution/kempower-mega-satellite/
a take youtube
0odHbj6Gjf8