Dvousilové vlaky jsou vnímány jako nejperspektivnější alternativa dieselových hnacích vozidel na neelektrifikovaných tratích. Myslí si to i zástupci lokálního dopravce Hessische Landesbahn, kteří si v rámci pilotního projektu podporovaného zemskou vládou Porýní-Falce objednali tři dvouzdrojové jednotky Siemens Mireo Plus B. Ty napájejí trakční motory z trolejového vedení, na neelektrifikovaných úsecích pak z lithium-titanátové baterie (LTO). Ta bude dostatečně kapacitní, aby zvládla v tamějších náročném horském terénu napájet výkonnou soupravu zhruba 80 kilometrů. Dobíjena bude staticky při stání v elektrifikovaných stanicích i výkonnou elektrodynamickou rekuperační brzdou.
Jedná se o nový typ souprav, jehož vývoj Siemens Mobility teprve dokončuje, a to za přispění českého konstrukčního týmu, který pracuje na mechanických i elektrických částech pohonu a jejich řízení. Dvouvozová bateriová elektrická motorová jednotka (BEMU) tvořená dvěma asymetrickými a částečně nízkopodlažními vozy spojenými Jakobsovým podvozkem nabízí vynikající zrychlení 1,1 m/s² a nejvyšší rychlost 160 km/h. Pojme 126 sedících pasažérů, jízdní kola, kočárky i invalidní vozíky. Uzpůsobena je pro napájení střídavým proudem 15 kV, 16,7 Hz, nebo 25 kV, 50 Hz, přičemž v Německu využije jen první možnost. K dispozici je i třívozová verze nabízející dojezd zhruba 120 km.
První tři objednané soupravy mají pendlovat po Oberwesterwaldbahn (OWB) z Limburgu do Altenkirchenu, Au a Siegenu a na Unterwesterwaldbahn (UWB) mezi Limburgem, Montabaurem a Siershahnem. Trať OWB měří 115 kilometrů a zahrnuje 75km úsek bez trakčního vedení. Nabíjení vozidlových baterií se plánuje staticky za stání v Limburgu a dynamicky za jízdy v úseku Au – Siegen. Neelektrifikovaný úsek na trati UWB je dlouhý přibližně 35 kilometrů, a tak mohou vlaky jezdit tam i zpět bez statického dobíjení v obratové koncové stanici. Vlaky budou na obou tratích zastavovat ve více než 50 zastávkách.