Že se zpřísněnými emisními limity, které vypudily z trhu řadu čistokrevných offroadů, nemusí legrace v terénu končit, ale naopak může začít její nová, podstatně intenzivnější úroveň, nám už dokázal nový GMC Hummer EV. Ve všech ohledech nabízí maximum možného pro off-road, použitelný pro normální provoz. Především o 15 cm zvedatelný vzduchový podvozek, natáčení všech kol včetně možnosti natočení stejným směrem, krabího pohybu a kamery na podvozku. Nechybí ani autonomní řízení druhé úrovně. Vrcholné provedení nabídne celkem tři elektromotory, zrychlení z 0 na 96 km/h za 3 sekundy a aktivní vektorování točivého momentu. Baterie v nejvyšší konfiguraci mají 800V architekturu a dojezd více než 563 km při schopnosti nabíjet se až 350 kW. Kde najde řidič Hummeru uprostřed těžkého terénu rychlou DC nabíječku zatím automobilka neupřesnila, do pouště či džungle to tedy zatím asi nebude. Aspoň tedy, pokud si s sebou nepovezete pomocný agregát k dobití.
Zatímco dříve představený pick-up Hummer EV už finalizuje předprodejní přípravu, zná kompletní specifikace i ceny a už je možné si jej předobjednat, na Hummer EV SUV si ještě minimálně dva roky počkáme, i když v této chvíli už jezdí první prototypy a webová rezervace je rovněž spuštěná. Technicky by se od pick-upu neměl lišit až na nezbytné rozdíly, plynoucí z odlišného typu karoserie. Sleví však v některých provozních parametrech. Největším rozdílem je nižší výkon nejsilnější verze 610 kW (830 k) oproti tisíci koním u pick-upu, a s tím související o kousek horší zrychlení z klidu na 96 km/h (3,5 s). SUV si také bude muset vystačit s 300kW dobíjením a dojezdem přes 482 km. Liší se i některé rozměry, viz tabulka.
Porovnání rozměrů
Hummer EV | Hummer EV SUV | |
---|---|---|
Celková délka | 5 507 mm | 4 999 mm (5 250 mm*) |
Celková šířka | 2 202 mm | 2 197 mm |
Celková výška | 2 060 mm | 2 055 mm |
Rozvor | 3 444 mm | 3 218 mm |
Rozchod přední/zadní | 1 862/1 862 mm | 1 862/1 862 mm |
Průměr otáčení 4WS | 11,31 m | 10,79 m |
Průměr otáčení 2WS | 13,5 m | 13,81 m |
Zdvih předního pérování | 332 mm | 332 mm |
Zdvih zadního pérování | 332 mm | 332 mm |
Přední převis | 881 mm | 881 mm |
Zadní převis | 1 181 mm | 902 mm (1 151 mm*) |
* s náhradním kolem
Co už jasné je, že SUV bude zhruba o 5 % levnější. Startovní částka byla předběžně stanovena na 105 595 amerických dolarů (cca 2 344 000 Kč). Lze tedy očekávat, že pokud se tento model dostane na náš trh, jen těžko jej pořídíte pod tři miliony. Spíš to bude o dost více.