International Harvester, legendární výrobce zemědělské a zahradní techniky, nabídl v roce 1961 terénní vůz Scout, který měl konkurovat tehdy už zavedenému Jeepu CJ (z něhož se později stal Wrangler). Více či méně úspěšně se mu to dařilo po dvě generace, během nichž dorostl ze spartánského off-roadu v pohodlné SUV se zážehovými osmiválci a na tu dobu v Americe velice raritními šestiválcovými diesely, ke konci dokonce přeplňovanými. Jenže v roce 1980 skončil nejdříve samotný Scout II, o pět let později celá značka International Harvester. Její zbytky úspěšně přešly do nové firmy Navistar, která se transformovala na výrobce náklaďáků, dieselových motorů a autobusů. A ta loni skončila kompletně pod křídly koncernu Volkswagen prostřednictvím jeho americké divize Triton vyrábějící užitková vozidla pro americký kontinent.
A protože součástí balíčku byla i práva na spící jméno Scout, rozhodl se toho Volkswagen využít a svůj už dříve oznámený záměr vstoupit na rychle rostoucí americký trh elektrických pick-upů a odolných off-roadů doplnil o záměr oživit v této souvislosti právě toto libozvučné pojmenování. Podle vyjádření zástupců Volkswagen by mělo jít o kompletně novou značku, dost možná ale dojde na tzv. subbrand (jako například Corvette). Volkswagen Group každopádně zakládá vlastní samostatnou divizi. A nemá vůbec nízké plány; za úspěch prý bude považovat získání 10 % trhu.