Další tradiční značka míří k plné elektrifikaci, chce to stihnout za šest let

Další tradiční značka míří k plné elektrifikaci, chce to stihnout za šest let
Fotografie: Buick
  • Buick patří k zakládajícím členům koncernu General Motors, který vznikl v roce 1908
  • V GM hraje roli subprémiové značky pod vrcholným Cadillacem
  • Aktuálně nabízí pouze SUV, ale čekají ho velké změny

Buick patří do elitní skupiny výrobců založených již v 19. století. Je o pouhé čtyři roky mladší než Škoda (Laurin & Klement) a poprvé spatřila světlo světa v roce 1899. Zakladatel, Skot David Dunbar Buick se do dějin zapsal vynálezem dodnes používaného ventilového rozvodu OHV v roce 1906, ve stejném roce ale zkrachoval a ztratil nad značkou vliv. Ta se o dva roky později stala zakládajícím členem koncernu General Motors a je dodnes jeho součástí. Aktuálně má na starosti domácí a také čínský trh, v americké nabídce má výhradně luxusní SUV, v té čínské potom pestrou směs odznakových verzí globálních modelů (včetně modelu Regal odvozeného od Opelu Insignia) a domácích výrobků firmy SAIC včetně elektromobilů.

Tato značka byla podle gmauthority.com vybrána jako další krok k rychlé elektrifikaci koncernu, který aktuálně stále nabízí stále jen tři bateriové elektromobily, přesto chce do konce příštího roku prodat 400 000 BEV, do roku 2025 uvést až 30 nových, plně elektrických modelů a v roce 2035 už nabízet lehká užitková vozidla výhradně v bezemisní podobě. Buick se součástí tohoto kolotoče stane v roce 2024, kdy uvede první elektromobil, a v roce 2030 už má být plně elektrickou značkou. Za tím účelem představil i nové logo a oznámil, že elektrické modely ponesou legendární jméno Electra odkazující na luxusní sedan z let 1959 až 1990. Všechny nové Buicky navíc dostanou v USA tři roky on-line služeb OnStar a Connected Services Premium zdarma.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze