Ředitelka General Motors: porazíme Teslu, půjdeme na to lépe než ona

17
Ředitelka General Motors: porazíme Teslu, půjdeme na to lépe než ona
Fotografie: General Motors
  • Tesla leží v žaludku všem konkurentům
  • Recepty na její pokoření jsou různé, zatím však moc nefungují
  • General Motors to chce zkusit přes dostupné elektromobily

113letá společnost General Motors, kterou dobře známe i v Evropě jako bývalého, dlouholetého majitele značek Opel a Saab, aktuálně výrazně zaostává v prodeji elektromobilů za Teslou. Není v tom sama, pochopitelně, avšak globální čtvrté místo s podílem 7,6 % (Tesla je se svými 14 procenty suverénně první, za ní následují VW Group a BYD) není nic, s čím by se měla takto mamutí firma spokojit. A také to nemá v úmyslu. Její generální ředitelka Mary Barrová v rozhovoru pro finance.yahoo.com nastínila cestu, kterou se největší z americké velké trojky (patří do ní ještě Ford a Chrysler) vydá.

Barrová, které se Elon Musk veřejně vysmíval, že žije v Alenčině zemi za zrcadlem, chce ovládnout trh s pomocí dostupných elektromobilů s cenami od 30 000 USD (700 000 Kč). Tuto tržní hladinu Tesla, která své elektromobily neustále zdražuje, už dávno opustila. Ačkoliv Model 3 v roce 2017 uvedla na trh se startovní cenovkou 35 000 USD (815 000 Kč), nyní ji posunula až na 46 990 USD (1 100 000 Kč). Podle Barrové však není nutné prodávat pouze drahé elektromobily. Měla zjevně na mysli připravovaný Chevrolet Equinox modelového roku 2024, jehož ceník má začínat pod 30 000 dolary, zatímco aktuálně nejlevnější Chevrolet Bolt startuje na sumě 31 500 USD (735 000 Kč).

Nedlouho poté, konkrétně v roce 2027, by měly přijít opravdu levné elektromobily, už nyní intenzivně připravované s Hondou. Vysoce ziskový, prémiový sektor však GM neopomíjí; už aktuálně v něm má dvě pořádně horká železa. Konkrétně Cadillac Lyriq a GMC Hummer EV. Na druhou stranu se chystá i dostupný elektrický pick-up Chevrolet Silverado EV Work Truck za 39 900 USD (930 000 Kč). Cestou k poražení Tesly a následně i ovládnutí trhu by měly být masově vyráběné, levné elektromobily. Technologický i výrobní potenciál k tomu General Motors má rozhodně, uvidíme, zda se mu tento velkolepý a pořádně drahý plán podaří ufinancovat. Americkou vládu by přeci jen už mohlo přestat bavit neustále sanovat zkrachovalé soukromé automobilky.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Kia EV6 je gigant? Jak jste na to přišel???

Tesla 3:
4,69 × 1,93 × 1,44 m

EV6:
4,69 × 1,88 × 1,55 m

Vždyť to je stejně velké auto jako Tesla 3 a oproti ní bude mít mnohem více místa na zadních sedačkách a v kufru - a ten bude i lépe přístupný vzhledem k tomu, že je to lift a ne sedan. A taky je to moderní EV s 800V architekturou, pokud tedy to někdo bere v úvahu. A v plné výbavě bude stát kolem 1,5 nebo 1,6 mega max.
Dini Dini
Dini Dini
Tesla taky bude reagovat, až přijde čas....ale ten ještě nepřišel. Když jsem se podíval, za co bych rád vyměnil svou trojku, nenašel jsem náhradu. Nejsem s ní úplně spokojený a klidně ji pošlu dál. Podobný sedat/lift za podobné peníze ale prostě neexistuje. i4 je drahá jak čert a ID.3 je jen malý MPV. EV6/I5/ID.4 jsou giganti, to nechci ani nepotřebuju, SUV jako EV nechci, EQE drahý jak čert. Levný EV od levné značky nechci.

Model3 je dnes průsečíkem, není to premiant, ale požadavky současných zákazníků plní nejlíp nebo nejmíň blbě, jak kdo chce.
Tom ReBlack
Tom ReBlack
DD hodně záleží na generaci a karosářské variantě, protože ač mají v některých generacích vozidla stejný základ(i napříč značkami), tak vaše tvrzení může být pravdivé i nepravdivé, protože opravdu může být kratší i delší a nebo stejně dlouhé :D
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Tak si počkáme, až opakovaně krachující spalovací dinosauři, jedoucí na steroidech z peněz amerických daňových poplatníků přetaví svá slova v činy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze