Působení General Motors v dříve evropských značkách nelze označit za vyloženě úspěšné. Dvojici Opel/Vauxhall nedokázal přivést k zisku dlouhých šestnáct let, zatímco tehdejšímu PSA (nyní součást Stellantisu) se to po jejím odkupu povedlo za jediný rok a udělalo z ní štiku trhu s elektromobily. Individualistickou značku Saab potom GM přivedl rovnou k zániku, jemuž nechyběly ani tak hořké konce jako rozprodej firemního muzea. Zdá se tedy, že americký model byznysu v Evropě příliš nefunguje. Přesto však nejvyšší vedení mamutího koncernu, jemuž se znamenitě daří téměř na všech ostatních světadílech, drží starý kontinent stále v hledáčku. Aspoň tedy podle šéfky celého GM Marry Barrové.
Tato dáma, která v poslední době nešetří silnými prohlášeními, se totiž podle insideevs.com nechala slyšet, že se do Evropy vrátí, tentokrát s plně elektrickými modely jako součástí plánů na plnou dekarbonizaci výrobního programu do roku 2035. Ačkoliv hlavní byznys nyní GM dělá doma v USA a v Číně, Evropa, která je po říši středu druhým nejsilnějším světovým trhem s elektromobily, mu také nedává spát. Ačkoliv zatím nevíme, který elektrický model od General Motors by se měl stát pomyslným dobyvatelem opačné strany Atlantiku, poprvé zazněly oficiální plány na toto téma v listopadu 2021. V Evropě má každopádně vzniknout samostatná obchodní jednotka prodávající elektromobily, autonomní vozidla, software a logistické služby.