General Motors chystá zásadní změnu v oblasti infotainmentu. Podle slov generální ředitelky Mary Barry, která se rozpovídala pro The Verge v podcastu Decoder (k poslechnutí níže), automobilka plánuje postupně ukončit podporu Apple CarPlay a Android Auto ve všech svých vozidlech – nejen v elektromobilech, ale i v benzinových a hybridních modelech.
Rozhodnutí vychází z dlouhodobé strategie GM, která počítá s přechodem na vlastní jednotnou platformu pro všechna vozidla, jež bude založená na umělé inteligenci Google Gemini. Nový systém má nabídnout hlubší integraci funkcí v kabině, od navigace přes hlasového asistenta až po další digitální služby, bez potřeby připojení chytrého telefonu. „Při zavádění nových vozů a zásadních aktualizací uvidíte, že budeme postupně konzistentní. Prioritu jsme zatím dali elektromobilům, ale postupně se to rozšíří na celou nabídku,“ uvedla Barra.
Nové benzinové a hybridní vozy by tedy měly Android Auto a Apple CarPlay ztratit s příchodem hlavní aktualizace platformy, jež je naplánovaná na rok 2028. Připomeňme, že GM již v roce 2023 vyvolalo bouřlivé reakce, když odstranilo Apple CarPlay a Android Auto z některých elektromobilů.
Co přinese nová platforma GM:
GM nehodlá pouze odstranit propojení s telefony. Nová centrální výpočetní platforma nabídne:
- Integrovaného asistenta Google Gemini – umělá inteligence bude řídit hlasové funkce a personalizovaná doporučení.
- Vlastní aplikace a služby – kombinace interně vyvíjených funkcí a partnerství s externími vývojáři.
- Vlastní aplikace a služby – kombinace interně vyvíjených funkcí a partnerství s externími vývojáři.
- Jednotný zážitek napříč celou flotilou vozidel – od SUV po sedany, bez rozdílu mezi elektrickými a spalovacími modely.
Konec Android Auto i Apple CarPlay je každopádně velká věc. Například podle průzkumu McKinsey & Co by si třetina majitelů elektromobilů a pětina majitelů spalovacích vozů vůz bez těchto platforem vůbec nekoupila, přičemž značná část by byla ochotna za podporu připlatit. Pokud by platformy zmizely z jejich stávajícího vozu, polovina by používala svůj smartphone, třetina by se spoléhala jen na infotainment vozu a menší část by změnila značku.

