Platformy Apple CarPlay a Android Auto se zpravidla řadí k naprosto základní funkcionalitě i u cenově dostupných automobilů, kde hravě nahradí chybějící integrovanou navigaci či vylepší multimediální možnosti v oblasti přehrávání hudby, podcastů apod. V tomto kontextu je pak překvapivé, když se některá z automobilek rozhodne jít proti proudu a zmíněné platformy přestat podporovat, jako učinila GM (přestože to dříve její vozidla uměla). Důležitost Apple CarPlay a Android Auto přitom potvrzuje i nejnovější průzkum provedený společností McKinsey & Co, jehož výsledky byly zveřejněny autonews.com.
Třetina zákazníků by si už nový vůz bez podpory Android Auto a Apple CarPlay nekoupila
McKinsey & Co konkrétně uvádí, že pro 30 % respondentů uvažujících o nákup elektromobilu a 35 % účastníků průzkumu, kteří si hodlají pořídit spalovací automobil, představuje absence zmíněných platforem natolik závažný problém, že by si takový vůz zkrátka nekoupili. Podpora platforem je dokonce tak důležitá, že by si 30 % respondentů kupujících elektromobily a 17 % pořizujících spalovací vozy bylo ochotno za podporu těchto platforem připlatit.
V rámci průzkumu byla zároveň pokládán dotaz, co by uživatelé těchto platforem dělali, pokud by byly odstraněny z jejich současných vozidel. 35 % uvedlo, že by se namísto nich spoléhalo pouze na infotainment vozu, 52 % by používalo svůj smartphone a 14 % by kvůli tomu změnilo značku vozu u příští příležitosti nákupu vozu.
30 % respondentů kupujících elektromobily a 17 % pořizujících spalovací vozy by bylo ochotno si za podporu platforem Apple CarPlay a Android Auto připlatit.
V současnosti je na našem trhu jedinou značkou, která nepodporuje Apple CarPlay či Androidu Auto, Tesla. Kromě ní však nepodporuje zmíněné platformy ani Rivian a GM se chystá podporu ukončit. V případě GM údajně společnost doufá v to, že uživatelům nabídne lepší zážitek z používání vozidla a zároveň tímto způsobem „odemkne“ cesty k novým zdrojům příjmů v podobě různých dokoupitelných funkcí apod.
„Zážitek z infotainmentu by měl být přizpůsoben každému řidiči a vozidlu,“ uvedla mluvčí GM Anna Yu. „Směřujeme k nativnímu systému, který se snadno synchronizuje s vybraným telefonem zákazníka a umožňuje hlubší integraci s ovládacími prvky a stavem vozidla spolu s funkcemi, jako je hlasový asistent, navigace, hudba, textové zprávy, hovory, aplikace a další.“