Začalo to celkem nenápadně; když se už už zdálo, že Severní Ameriku ovládne standard CCS a Musk už nejspíš začal s přípravami na konverzi, oznámil v roce 2022 malý startup Aptera přechod na používání konektoru NACS. Ten používá konektor J1772, který má proti CCS řadu výhod i nevýhod, především je ovšem fyzicky menší a využívá formu klasického Typu 2, což znamená výrobní úspory a také subtilnější rozměry nabíjecí zásuvky na autě. Prvořadou výhodou je ovšem samozřejmě možnost přístupu k již vybudované síti Tesla Supercharger. V květnu 2023 se nečekaně přidal Ford, o měsíc později jej následoval GM, těsně následovaný oznámením druhé největší tamější sítě Electrify America, že na svých stanicích rovněž zavede přípojky NACS.
Poslední ránu dostal standard CCS právě nyní; Volkswagen Group totiž rovněž oficiálně oznámil přechod na NACS v severní části amerického kontinentu. Zbývá už jen Stellantis, který už v červnu oznámil, že konverzi rovněž zvažuje. Nyní už je ale jasné, že pokud nechce ztratit kontakt s elektrickou konkurencí, je u něj podobné rozhodnutí jen otázkou času. Uvidíme tedy, kdy bude americká Velká trojka zase kompletní a jak se bude vyvíjet pokrytí CCS stanicemi pro stávající majitele elektromobilů.
Volkswagen každopádně naplánoval velkou změnu na rok 2025, ovšem o jak těžké rozhodování se jednalo, svědčí fakt, který se podařilo zjistit insideevs.com. Volkswagen ID.7, který se chystá na americký trh napřesrok jako modelový rok 2025, totiž bude ještě vybaven konektorem CCS. Změna se tak bude týkat jen zcela nových modelů. Zato Ford a GM má pro své zákazníky lepší zprávy; jejich elektromobily se k americké části sítě Supercharger připojí už v únoru 2024.