Nabíjecí konektor NACS (North American Charging Standard) známější pod názvem Tesla vznikl dříve než CCS a měl šanci stát se přinejmenším severoamerickým, ne-li globálním standardem. Jenže Elon Musk dal přednost zachovat síť Superchargerů, jichž už je v současné době přes 40 000, exkluzivně pro uživatele vozů Tesla. Aspoň tak to bylo donedávna; samotná Tesla už umisťuje na své nabíječky i konektory CCS a postupně je zpřístupňuje i jiným značkám. A nejnověji otevře i svůj ekosystém NACS, přinejmenším tedy značce Aptera, která se už od prvních prezentací svého ultraefektivního elektromobilu se solárním dobíjením netají záměrem adaptovat právě teslovský standard. V Tesle váhali, ale prý je přesvědčila petice, kterou podepsalo více než 40 000 lidí.
Každopádně se věc povedla a Aptera podle insideevs.com oficiálně oznámila používání konektoru NACS. A je to důležitější okamžik, než to možná na první pohled vypadá. Ačkoliv se zdá, že už jsou karty nabíjecích standardů rozdané, v severní Americe jsou stále slyšet hlasy, že právě štíhlé a elegantní řešení Tesla by se mělo stát obecným standardem. Jeho tvůrce po letech váhání konečně učinil vstřícný krok a my teď budeme s napětím sledovat, které další americké automobilky půjdou stejnou cestou. Standard CCS totiž zdaleka nemá vyhráno na celém světě; například Japonsko a zejména Čína mají svá vlastní řešení.