Aptera spouští validační linku. Solární vůz míří k nízkoobjemové výrobě

Aptera spouští validační linku. Solární vůz míří k nízkoobjemové výrobě
Fotografie: Aptera Motors
  • Kalifornský startup Aptera Motors zahájil montáž prvních validačních vozidel na nové montážní lince v Carlsbadu
  • Společnost tím přechází z fáze prototypů k opakovatelnému výrobnímu procesu, který připraví cestu k sériové produkci
  • Cílem je spustit nízkoobjemovou výrobu solárních elektromobilů, jakmile firma získá potřebné financování ve výši 65 milionů dolarů

Aptera Motors, kalifornská společnost vyvíjející ultralehké solární elektromobily, dosáhla významného milníku. V závodě v Carlsbadu totiž zahájila provoz validační montážní linky, která představuje klíčový krok směrem k sériové výrobě tříkolového solárního vozu. „Toto je důležitý moment na cestě Aptery,“ uvedl Chris Anthony, spoluvýkonný ředitel společnosti. „Poprvé budou naši technici sestavovat vozidla podle přesně stanovené posloupnosti pracovních stanovišť, s využitím procesů, které vznikly ve spolupráci s inženýry, kteří je navrhli.


Jak dodává insideevs.com, nově vybudovaná linka znamená přechod od ručního sestavování prototypů k přesně definovanému a opakovatelnému montážnímu procesu. Tým inženýrů a techniků nyní dolaďuje systémy, nástroje a pracovní postupy, které se stanou základem pro budoucí produkci.

Vidět tuto linku ožívat je pro Apteru znamením vstupu do další fáze,“ doplnil Steve Fambro, spoluvýkonný ředitel společnosti. „Je to most mezi našimi prototypy a předsériovými i sériovými výrobními systémy, které chceme v budoucnu využít k dodávání solární mobility ve větším měřítku.

Společnost nicméně dodává, že pro přechod alespoň k nízkoobjemové výrobě bude potřebovat financování ve výši 65 milionů dolarů. O úspěchu ambiciózního projektu tak není ani zdaleka ještě rozhodnuto.

Připomeňme, že Aptera plánuje nabízet svůj solární elektromobil za cenu okolo 40 tisíc dolarů (zhruba 850 tisíc korun) s tím, že nabídne dojezd až 640 kilometrů na nabití. Díky solárním panelům integrovaným do karoserie nicméně dokáže vůz za ideálních podmínek získat až 64 kilometrů denně pouze ze sluneční energie, což by u mnoha řidičů v praxi znamenalo, že by běžné cesty zvládnuli zcela bez nutnosti připojení k nabíječce. Podle výrobce tak Aptera představuje první skutečně soběstačný elektromobil, který může jezdit celé týdny jen „na slunce“. Samozřejmě ale bude hodně záležet i na tom, v jaké části světa budete vůz provozovat.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze