Nabíjecí konektor Tesla ještě není mrtev, podporu dostal z nečekané strany

Nabíjecí konektor Tesla ještě není mrtev, podporu dostal z nečekané strany
Fotografie: Aptera Motors
  • Tesla postupně přechází na globální standard CCS
  • Její vlastní proprietární standard má však hlasité zastánce
  • Překvapivě nepocházejí z Muskovy automobilky

Aptera dokončuje vývoj extrémně úsporné elektrické tříkolky, která se chlubí schopností ujet údajně až 17 700 km ročně čistě na solární energii a v oblastech s dostatkem sluníčka přežívat i celé týdny bez nabíječky. Ovšem když už k ní zamíří, měla by to být podle Chrise Anthonyho, spolumajitele malé automobilky, stanice vybavená malým, lehkým a elegantním konektorem. Tedy nikoliv CCS, jehož velká a těžká nabíjecí zástrčka prý vypadá jako fén. Tyto parametry prý splňuje Supercharger Tesla, který by Anthony rád zavedl jako standard. A nejen to, podle jeho veřejného prohlášení, které přetiskl electrek.co, by tak měli učinit všichni američtí výrobci. Pikantní na tom je, že samotná Tesla s tímto postojem nemá nic společného a sama postupně přechází na mnohem rozšířenější standard CCS.

Tesla ostatně nedělala žádný naschvál, když svůj vlastní standard vymýšlela. V době, kdy vstoupila na trh s elektromobily, žádné CCS ještě neexistovalo, a tak si vymyslela vlastní, nutno dodat, že vůbec ne špatný. Kromě výše uvedených výhod totiž zvládá jediný konektor Typu 2 veškeré způsoby nabíjení. Jenže Elon Musk tak dlouho otálel se zpřístupněním Superchargerů zbytku světa, až se sedm světových automobilek (Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche a Volkswagen) dohodlo na vytvoření vlastního standardu. A ten prostě vytlačil všechny ostatní (kromě Japonska a Číny, které používají vlastní standardy CHAdeMO a GB/T). Jenže pan Anthony s tím nesouhlasí.

Není divu; při konstrukci své superlehké tříkolky Aptera šetřil doslova každým gramem, díky čemuž dosáhl příkladné efektivity a posléze také 25 000 rezervací, které chce do konce roku začít uspokojovat. Už prototyp z roku 2020 byl vybaven konektorem Tesla a nyní to vypadá, že by se to mohlo týkat i sériové produkce. Pan šéf bohužel nesdělil žádné podrobnosti, ani jak se k tomu staví samotná Tesla, ovšem nezapomněl dodat, že se pokusí s pomocí vlivu svých investorů i budoucích zákazníků zatlačit na to, aby se konektor Tesla stal americkým standardem. A uvidíme, jak zareaguje, pokud se mu to nepodaří. A jak se mu bude dodatečně umisťovat do minimalistického vozíku poměrně velký a těžký konektor CCS.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze