Zeekr, jenž stejně jako například Polestar, patří Geely a přemýšlí o přesunu výroby do Evropy, se v tiskové zprávě pochlubil s modernizovanou baterií podporují ultrarychlé nabíjení 5,5C, které umožňuje vozidlům nabít se z 10 na 80 % za pouhých 10,5 minuty.
Thanks to the optimized materials and upgraded technology, #Zeekr ’s upgraded EV batteries support 5.5C ultra-fast charging that allows vehicles to charge from 10% to 80% in just 10.5 minutes, removing users’ range anxiety. pic.twitter.com/Ibxz8YZT6D
— ZEEKR (@ZEEKRGlobal) August 13, 2024
Rekord v rychlosti nabíjení si připsal nový sedan Zeekr 007 (modelový rok 2025), který využívá nové lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie a má se stát konkurencí Tesly Model 3. Rekord měl pokořit na ultrarychlé nabíjecí stanici Zeekr V3, kterých je v Číně více než 500 a podporují 800V technologii. Zeekr přitom plánuje ještě letos jeho síť rozšířit na 1 000 ultrarychlých nabíjecích stanic, v roce 2026 pak chce provozovat už přes 10 000 nabíjecích stojanů.
Zeekr se pochlubil také vylepšeným systémem řízení baterií (BMS), který ručí za to, že nabíjení zůstává stabilní a rychlé i v náročných podmínkách. Výsledkem je, že i při teplotách až -10 stupňů Celsia se vozidla nabíjejí z 10 na 80 % během pouhých 30 minut. Vylepšit rychlost nabíjení se tak podařilo díky kombinaci modernizované technologie s optimalizovanými materiály.
Pro BBC pak poskytl komentář k technologii zakladatel a výkonný ředitel poradenské firmy Sino Auto Insights Tu Le: „Tato odvážná tvrzení Zeekru jsou uvěřitelná, ale co je důležitější, i když by nešlo o nejrychlejší nabíjení baterie elektromobilu, být jedním z nejrychlejších je pro ně pořád velký skok.“
Při současném tažení zelených soudruhů proti uhelným elektrárnám je také možné, že majitelům EVček někde na cestě v ČR nezbyde než vytáhnout z kufru ebonitovou tyč a třít liščím ohonem.