Zeekr 007 je za dveřmi. Půjde po Tesle a v noci jej nepřehlédnete

Zeekr 007 je za dveřmi. Půjde po Tesle a v noci jej nepřehlédnete
Fotografie: Zeekr
  • Nová prémiová značka koncernu Geely představí tento týden svůj čtvrtý model Zeekr 007
  • Půjde o vůbec první sedan značky, je určen hlavně jako konkurence Tesly Model 3
  • Nabídne 800V platformu PMA2+, tři LiSARy a špičkovou multimediální výbavu

V den, kdy bude Česko slavit Den boje za svobodu a demokracii a Mezinárodní den studentstva, čeká Čínu docela jiný svátek. Na autosalonu v Kantonu v provincii Kuang-tung se totiž představí už čtvrtý model prémiové automobilky Zeekr založené teprve v roce 2021. Tentokrát půjde o sedan střední třídy Zeekr 007, který dnem premiéry zároveň zahájí předprodej. Elegantní linie navrhl německý designér Stefan Sielaff, který strávil většinu profesního života u Audi (s krátkým intermezzem u Mercedesu), kde mj. pod vedením legendárního Waltera de Silvy navrhl tvary modelů A1 a A7. Stvořil klínovitou karoserii s vysokou zádí, která se podobně jako u Lucidu Air otevírá celá i s kusem bočnice. A přímo ji posel designérskými i technologickými parádičkami, které by měly modelu pomoci nezaniknout v přívalu čínských novinek.

Čína si potrpí na tříprostorové karoserie a sedany. Proto se s tímto typem karoserie budeme setkávat čím dál častěji

Nejvýraznější jsou přední i zadní světlomety, v neaktivním stavu dokonale zamaskované pod tmavými krycími panely. Ty přední pak v noci vytvářejí dvě linie po celé šířce přerušené jen svítícím logem. Zadní se zase jakoby vznášejí uprostřed temnoty. Okraje světlometů na bocích navíc umějí zmodrat a varovat chodce při parkování. Technologicky mnohem zajímavější je ale druhá markanta; Zeekr 007 totiž dostal průběžné zasklení od výztuhy v úrovni B-sloupku až po spodní okraj zadního okna. To tak tvoří se střešním oknem jediný celek, navíc bez výztuhy u C-sloupku. Výsledkem je střešní okno o rekordní ploše 1,69 m2 a skutečně nevšední prosvícení interiéru. Jeho nadměrného prohřívání se údajně netřeba obávat; brání mu inovativní technologie s nanovrstvou stříbra, která se navíc umí na přání zatmavit.

Sedan o rozměrech 4 865 × 1 900 × 1 450 mm a s rozvorem 2 928 mm pohání elektromotor o výkonu 204 k a 350 Nm, s nímž zrychlí z klidu na stovku za 6,5 s. S tímto, na poměry značky nezvykle nízkým udávaným výkonem, aspoň přišel carnewschina.com, každopádně si jej budeme moci ověřit už brzy a v ideálním případě i doplnit další technické údaje. Nyní víme pouze, že se vůz může pochlubit třemi LiDARy a výkonným čipsetem Qualcomm Snapdragon 8295.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze