Dnes se podíváme na luxusní sedan od Huawei. Zeekr se zase chlubí rekordem v rychlosti nabíjení a Nissan medituje návrat jedné legendy. A také si ukážeme aktuálně největší nabíjecí hub v Česku.
fNews #276 – GT-R se možná vrátí v elektřině, Zeekr nabil auto za 10 minut
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Čínský výrobce elektroniky Huawei představil elektromobil Stelato S9. To je luxusní sedan s dojezdem až 816 km na jedno nabití. Alespoň podle metriky CLTC. Vůz je dodáván ve dvou provedeních, tedy Max a Ultra, oba s velkou 100 kWh baterií. Nabíjení z 30 % na 80 % údajně trvá pouhých 15 minut. Uvnitř vozidla jsou „zero-gravity“ sedadla, 32" vyjížděcí obrazovka a různé AI vychytávky. Cena začíná zhruba na 1,5 milionu Kč. Jestli se auto dostane za hranice Číny bych ovšem neočekával.
Nabití auta z 10 na 80 % za pouhých 10 minut? Taková budoucnost se evidentně blíží. Čínský Zeekr se pochlubil novou technologií vylepšeného nabíjení. Nový sedan Zeekr 007 s bateriemi typu lithium-železo-fosfát (LFP) nabízí nabíjení z 10 na 80 % za pouhých 10,5 minut. Rekord padl na jedné ze 800V stanic Zeekr V3, kterých je po Číně více než 500. Tuto síť chce ještě letos rozšířit na 1000 stanic. Nový systém řízení baterií se stará o stabilní a rychlé nabíjení v náročných podmínkách. Údajně v teplotách okolo -10 stupňu Celsia se vozidla na 80 % nabijí během pouhých 30 minut.
Šest vysoce výkonných 320kW stanic a po čtyřech stojanech o výkonech 180 kW a 160 kW. Tak vypadá aktuálně největší veřejný dobíjecí hub ultrarychlých stanic v České republice. Ten se nachází na dálnici D1 mezi Brnem a Prahou na 96. kilometru směrem do Prahy. Celkově je zde 15 stojanů, přičemž 14 je ultrarychlých. ČEZ plánuje do konce roku spustit dalších 20 ultrarychlých stanic na různých místech v ČR.
Může se legendární Nissan GT-R vrátit? Dle ředitele globální produktové strategie ano, ale pouze jako elektromobil. Minulý rok právě Nissan představil koncept Hyper Force EV, který by měl naznačovat co můžete čekat. Pokud se GT-R vrátí, dorazí s polovodičovou baterií a výkonem okolo 1341 koní. Tak co byste na něj řekli? Má Nissan tuto legendu oprašovat?
Dejte nám vědět do komentářů co na dnešní novinky říkáte. Více informací ze světa elektromobilů najdete na fDrive.cz.