Další „mobil na kolečkách“ uvádí Huawei. Je prý stejně dobrý jako Mercedes

Další „mobil na kolečkách“ uvádí Huawei. Je prý stejně dobrý jako Mercedes
Fotografie: Huawei
  • Přední čínský výrobce komunikační techniky uvádí velké SUV s prémiovými ambicemi
  • Nabídne nejen čistě elektrický pohon, ale také verzi s prodlužovačem dojezdu
  • Výrobce by rád konkuroval i značkám kalibru BMW či Mercedes-Benz

Koncern Huawei to se vstupem na automobilový trh myslí zřejmě vážně, protože v krátké době uvedl hned několik zcela nových modelů vysoké technické i technologické úrovně. Na nedávno představený sedan Luxeed S7 navazuje velké luxusní SUV Aito M9 určené k cestování šesti osob v maximálním komfortu. A rovnou přináší obvyklé atributy, které si obvykle spojujeme s prémiovým světem; výrazný design, který rovnou dostal i název Kunpeng Zhanyi, čisté linie s minimem rušících prvků (zapuštěné dveřní kliky), majestátní proporce a také větší než malé množství chromu a světel i světélek, jak je pro čínské vozy typické. Nechybí ani jednoznačný identifikátor v podobě světlometů, jejichž tvar lze nejspíš přirovnat k lahvi, a LiDAR s typickým výstupkem nad čelním oknem, který může někomu připomínat londýnský taxík.

To nejzajímavější se ale odehrává v interiéru, který je doslova posetý displeji všeho druhu. Především celá palubní deska je vizuálně jedinou jednolitou plochou tvořenou třemi obrazovkami, řidiči dále napovídá 75" HUD s rozšířenou realitou a čtyři pasažéři vzadu mohou na přání dostat každý svůj 10" displej k ukrácení dlouhých cest. Celé by to mělo běžet rychle a bez problémů díky operačnímu systému Huawei Harmony OS. Čtyři přední sedadla skýtají veškerý dostupný přepych včetně individuálního elektrického nastavení, lýtkových opěrek a čalounění pravou kůží nappa. Do kufru se vejde 716 litrů zavazadel, bohužel nevíme, podle jaké normy a zda ve čtyř/šestimístné konfiguraci. Ale podle fotografií sázíme spíš na první možnost.

Všechna kola pohánějí vždy dva elektromotory, buď čistě z baterie, nebo z menší baterie a prodlužovače dojezdu. V prvním případě roztáčí kola 530 koní, které zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s, to vše díky ternární NMC baterii CATL 97 kWh (opět nespecifikováno, zda brutto/netto), která stačí na 630 km podle čínské normy CLTC (takže podle WLTP to bude něco kolem 500 km). Verze PHEV s jedenapůllitrovým turbomotorem v roli prodlužovače dojezdu slevila na 496 k, zato však dává na výběr ze dvou kapacit baterií (42 a 52 kWh) a dojede podle CLTC celkem až 1 362/1 402 km. To vše pomáhá krotit hliníkový podvozek se vzduchovým pérováním a adaptivními tlumiči.

Automobil si podle topspeed.com, na rozdíl od Xiaomi, Huawei nevyrábí sám, ale pověřil tím automobilku Seres. Ta rovněž nevyvíjela auto na bílém papíře, ale upravila svůj stávající model SF5 SUV a doplnila jej komponenty a softwarem od Huawei. Novinka se rovněž řadí do skupiny HIMA, tedy automobilek spolupracujících na vývoji inteligentních automobilů. Kromě aliance Huawei/Seres do ní patří i Chery, BAIC Motor a JAC Motors. Ceny začínají na ambiciózních 469 800 juanech, tedy v přepočtu na 1 489 000 korunách. Při případném dovozu do Evropy je ovšem třeba počítat s podstatným navýšením této částky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze