V Číně tvoří elektromobily, kdo může. Avatr 12 například vyrábí i Huawei

IAA Mnichov 2023
1
V Číně tvoří elektromobily, kdo může. Avatr 12 například vyrábí i Huawei
Fotografie: Avatr
  • Značka Avatr existuje od roku 2018 a má prémiové ambice
  • Právě představuje svůj druhý model
  • Ten zaujal mj. absencí zadního okna a displejem pro komunikaci s okolím

Dalším ze seznamu útočníků na evropský trh je pětimetrové gran turismo Avatr 12 stvořené joint venture automobilky Changan, baterkářského gigantu CATL a firmy Huawei. Vyslovuje se „jedna dva“ či „raz dva“ podle chuti a je druhým modelem po prémiovém SUV střední třídy Avatr 11. Pětidveřový fastback si nehraje na originalitu a v jeho designu lze snadno nalézt stopy inspirace hned několika evropskými i japonskými značkami, přesto jde o sebevědomý objekt určený pro náročné. Samozřejmě je k prasknutí nacpaný špičkovou elektronikou, ovšem ani hardware není k zahození. K mání je podle insideevs.com jednomotorová zadokolka s 313 koňmi či čtyřkolka s 578 koňmi, obě s motory Huawei a ternární lithiovou CTP baterií CATL o kapacitě 94,5 kWh. Dojezd dosahuje 650 až 700 km, ovšem nebylo upřesněno, zda podle WLTP, či CLTC. Vzhledem k tomu, že Avatr 11 z roku 2022 používá 750V architekturu, lze její nasazení očekávat i zde. Ovšem jde pouze o spekulaci.

Vůz je vybaven 29 vnějšími senzory včetně tří LiDARů a vysokovýkonným centrálním počítačem. Zato mu, podobně jako Polestaru 5, chybí zadní okno, které supluje zadní kamera a posádce extrémně velké střešní okno s elektrochromatickou zatmavovací vrstvou. S obtékajícím vzduchem pracuje výsuvné zadní křídlo spolu s kamerkami virtuálních vnějších zrcátek. Originálně řešená plochá palubní deska je doplněna nejen obřím centrálním displejem, ale i průběžnou zobrazovací plochou po celé šířce nazvanou digitální okno a zobrazující provozní i další údaje. Tím ale komunikace nekončí, vůz totiž dostal další displej, tentokrát v provedení LED, i zvenčí na kapotu. Tzv. Halo displej má za úkol komunikovat s lidmi mimo automobil.

Za design je zodpovědný Nader Faghihzadeh z Íránu, který dříve pracoval pro BMW a stvořil například design minulé řady 7
Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
A protože to tam dělá každý kdo může, tak to taky tak bude vypadat :-).
Ten kdo včera vyráběl mobily dnes vyrábí auta, takže se možná dovoláte na podporu v Pekingu ale z místa neodjedete :D.
Testera pro čínskou automobilku vyrábějící pár aut snad nikdo normální hrát nechce. Teda kromě těch co se řídí heslem nekup to, když je to tak levný. Problém je v tom, že ono to není ani levný...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze