Jak upozornil korejský list The Elec, jehož zprávu převzal notebookcheck.net, Samsung se tento týden zúčastnil veletrhu SNE Battery Day 2024 v Soulu, kde demonstroval nové technologie polovodičových baterií (tzv. solid-state battery), které již byly dodány vybraným výrobcům elektromobilů, jež články již zhruba půl roku testují.
Samsung has introduced solid-state batteries for electric vehicles, capable of a 600-mile range on a 9-minute charge, and a lifespan of 20 years. With an energy density of 500 Wh/kg, these batteries ar… https://t.co/BWly5ig57K #renewablenergy #evs #evcharging #electricvehicles
— WhichEV.net (@WhichEVNet) August 1, 2024
Podle Samsungu mají výrobci automobilů o jeho polovodičové baterie zájem, protože jsou menší, lehčí a mnohem bezpečnější než ty, které jsou v současných elektromobilech. Úskalím však je poměrně drahá výroba, takže se prý objeví nejdříve v segmentu superprémiových elektromobilů s dojezdem okolo tisíce kilometrů.
Polovodičové baterie Samsung by měly nabídnout energetickou hustotu přibližně 500 Wh/kg, což je asi dvojnásobek hustoty baterií u běžných elektromobilů. Samsung přitom ve spolupráci s Toyotou slíbil, že v roce 2027 zahájí masovou výrobu těchto baterií s tím, že Toyota je bude nejprve instalovat do prémiových elektromobilů Lexus. Kromě dojezdu, jenž by se měl pohybovat kolem 1 000 km, však baterie zaujmou i rychlostí nabíjení (9 minut, pravděpodobně z 10 či 20 % na 80 %) a životností 20 let. Parametry zní působivě, nicméně musíme připomenout, že podobné věci už umí i čínský CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), jenž uvedl baterii se zárukou na 15 let a 1,5 milionu kilometrů, stejně jako začal již loni vyrábět baterii, jež pojme energii na 400 km jízdy za 10 minut.
V bateriích nejsou žádné polovodiče (respective přímo v článcích nejsou) . Jde o baterie s pevným elektrolytem.