Výrobci baterií čelí zvýšenému tlaku automobilek kvůli cenové válce. Dynamika prodeje elektroaut obecně se zpomalila a požadavky na snižování cen se stupňují. Řada čínských automobilek jako třeba Chongqing Changan Automobile či Guangzhou Automobile Group také odebírala více baterií od menších producentů, aby ušetřila.
V této situaci uvedl CATL podle Reuters novou generaci baterií, které podle výrobce pojmou energii na 400 km jízdy za 10 minut, aniž by zazněl jediný upřesňující technický detail. Založena je na perspektivní a levnější bezkobaltové technologii LFP, která se čím dál více prosazuje v elektrických automobilech. Světové jedničce by měla pomoci udržet si její tržní postavení, proto novou baterii začne vyrábět ještě letos s tím, že v prvních elektromobilech by se mohla objevit již v prvním čtvrtletí roku 2024.
Protože je CATL mimo jiné dvorním dodavatelem Tesly, lze očekávat, že americká automobilka o superrychlé nabíjení projeví rovněž zájem. Společnost uvedla i další technologické novinky, například vylepšenou Li-on baterii s rychlejším nabíjením v mrazivém počasí či články s energetickou hustotou 500 Wh/kg.