BYD údajně spolupracoval na vývoji LFP baterie pro Apple Car

BYD údajně spolupracoval na vývoji LFP baterie pro Apple Car
Fotografie: Apple
  • Tajná spolupráce měla probíhat cca před 7 lety
  • Podle zdrojů agentury Bloomberg je tzv. „Blade battery“ od BYDu ovlivněna zkušenostmi získanými během spolupráce se společností Apple

Tzv. Apple Car bylo několik let velkým tématem pro různá světová média. Letos v únoru jsme se však dozvěděli, že firma z Cupertina projekt odpískala. Na vývoji elektromobilu s logem Apple se údajně podílelo zhruba 2 000 zaměstnanců a většina z nich byla přesunuta do divize zodpovědné za vývoj generativní AI, která je v Kalifornii velkým tématem.

Nyní však agentura Bloomberg přichází s další zajímavou zprávou. Podle jejích zdrojů totiž Apple tajně spolupracoval s čínským gigantem BYD, jenž bude auta vyrábět i v Evropě, na vývoji revolučního bateriového systému. Tato tajná spolupráce měla probíhat cca před 7 lety a zaměřovat se na lithium-železo-fosfátové (LFP) články, jež měly vynikat delší životností a vyšší bezpečnostní oproti v té době dostupným bateriím pro elektromobily.

I přestože Apple nakonec od ambiciózního projektu automobilu upustil, partnerství s BYD je zajímavou zprávou, a to i s ohledem na zprávy z USA, které se aktuálně bojí o bezpečnost země právě kvůli čínským elektromobilům a technologiím.

Jak dodává evarena.com, ani jedna ze společností společný vývoj baterií sice oficiálně nepotvrdila, zdroje blízké vývoji naznačují, že konstrukce „Blade battery“ byla ovlivněna zkušenostmi získanými během spolupráce se společností Apple.

„Blade battery“ od BYDu

BYD už dříve zveřejnil zprávu, podle níž při penetračním testu jejich „Blade battery“ obstála výrazně lépe než Li-ion i LFP články konvenční stavby. Konkrétně nedošlo ani k zahoření, ani k emisi kouře a teplota na povrchu baterie se udržela v bezpečném rozmezí 30 až 60 °C. Při těžké nehodě se tedy ve srovnání s jinými technologiemi řádově snižuje riziko požáru. Při stejném testu přesáhla Li-ion baterie 500 °C a začala prudce hořet, dokonce i běžné LFP články se ohřály na 200 až 400 °C, ač k otevřenému zahoření nedošlo. Nožové baterie by měly rovněž být lépe tepelně regulovatelné a chlubí se vyšší energetickou hustotou i životností.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze